Volkswagen ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania, pentru prima dată. Producătorul auto consideră că o fabrică mare de vehicule şi o fabrică de componente sunt învechite.
Analiştii au numit în trecut fabricile VW din Osnabrueck, în Saxonia Inferioară, şi Dresda, în Saxonia, drept potenţiale ţinte pentru închidere.
VW are 680.000 de angajaţi
Volkswagen, care are aproximativ 680.000 de angajaţi, a declarat că s-a simţit, de asemenea, forţat să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, care este în vigoare din 1994 şi previne tăierea locurilor de muncă până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu consiliul său de întreprindere.
Grupul se confruntă cu un mediu de afaceri dificil în Europa, SUA şi în special China, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice conduşi de BYD acaparează cotă de piaţă, conform stiripesurse.ro.
Ce se întâmplă cu maşinile care funcționează pe bază de hidrogen
Față de mașinile electrice, autonomia vehiculelor care funcționează pe bază de hidrogen este mult mai mare, iar alt avantaj se referă la alimentarea rapidă, fiindcă umplerea rezervorului cu hidrogen durează 4-5 minute.
Sunt mașini agile, fiindcă ajung de la 0, la 100 km/h în 9 secunde. Cei mai optimiști fani ai mașinilor pe hidrogen spun că, dacă producția va crește, aceste mașini vor ajunge spre 2030 să aibă prețuri de vânzare similare cu mașinile electrice (EV).
Mașinile cu hidrogen nu sunt suficient de viabile pentru publicul larg. Există extrem de puține stații de alimentare, iar puținele mașini existente sunt foarte scumpe, de ordinul zecilor de mii de euro și sunt lansate în doar câteva țări.