Cauta

S-au scremut munții și a ieșit un șoricel. Redresarea Chinei a pornit cu stângul

S-au scremut munții și a ieșit un șoricel. Redresarea Chinei a pornit cu stângul - Ziarul National

Revenirea economică a Chinei este mai slabă decât se aștepta, deoarece consumatorii ies “dezorientați” din perturbările provocate de pandemie și de prăbușirea sectorului imobiliar de anul trecut, potrivit directorului Møller-Maersk.

Vincent Clerc, noul director executiv al celui de-al doilea grup de transport maritim de containere din lume, a declarat, totuși, că volumele de tranzacționare asociate cu economia chineză au rămas rezistente, cu puține semne de impact negativ din partea eforturilor conduse de SUA de a se “decupla” de China.

Cu toate acestea, Clerc precizează că nu a văzut o redresare puternică a Chinei așa cum credeau analiștii, iar consumatorii chinezi nu sunt dispuși să cheltuiască în acest moment.

China a stabilit un obiectiv de creștere de 5% în acest an – cel mai mic nivel din ultimele decenii – după ce a doua cea mai mare economie a lumii a subestimat așteptările în 2022, ca urmare a strategiei stricte a președintelui Xi Jinping în politica zero-Covid.

Profiturile grupurilor industriale chinezești au scăzut cu 22,9% în ianuarie-februarie, au arătat luni statisticile oficiale, subliniind și mai mult îngrijorările legate de revenirea economiei după restricțiile cauzate de pandemie.

Însă mulți economiști speră la o performanță mai bună după ce Beijingul a renunțat brusc la controalele Covid-19 în decembrie. FMI preconizează o creștere de 5,2% în China în acest an.

Clerc a menționat că 70% din economiile chinezești sunt în sectorul imobiliar, care a fost afectat puternic de o măsură drastică a guvernului împotriva efectului de levier, în timp ce acțiunile chinezești au fost, de asemenea, neperformante. Starea de spirit negativă a fost agravată de tensiunile geopolitice dintre SUA și China.

Maersk a obținut o expunere mai mare la piața internă de consum din China prin achiziția în 2021, în valoare de 3,6 miliarde de dolari, a LF Logistics, cu sediul în Hong Kong, care are operațiuni logistice extinse în China continentală.

Grupul danez încearcă să depășească activitatea sa de bază de linie maritimă pentru a intra pe piețe care variază de la comerțul electronic la transportul rutier și aerian.

Ultimele stiri

  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Noi negocieri la Miami între SUA și Rusia. Americanii vor prezenta un nou plan de pace, revizuit
  • BOR intră în era Netflix: a lansat prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox din lume
  • Câștigător finala Vocea României 2025. Concurenta lui Tudor Chirilă pleacă acasă cu trofeul și premiul de 100.000 de euro
  • Horoscop 20 decembrie 2025. Universul lucrează în favoarea ta, dar legăturile sociale pot fi puse la încercare
  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Exit mobile version