Revenirea economică a Chinei este mai slabă decât se aștepta, deoarece consumatorii ies „dezorientați” din perturbările provocate de pandemie și de prăbușirea sectorului imobiliar de anul trecut, potrivit directorului Møller-Maersk.
Vincent Clerc, noul director executiv al celui de-al doilea grup de transport maritim de containere din lume, a declarat, totuși, că volumele de tranzacționare asociate cu economia chineză au rămas rezistente, cu puține semne de impact negativ din partea eforturilor conduse de SUA de a se „decupla” de China.
Cu toate acestea, Clerc precizează că nu a văzut o redresare puternică a Chinei așa cum credeau analiștii, iar consumatorii chinezi nu sunt dispuși să cheltuiască în acest moment.
China a stabilit un obiectiv de creștere de 5% în acest an – cel mai mic nivel din ultimele decenii – după ce a doua cea mai mare economie a lumii a subestimat așteptările în 2022, ca urmare a strategiei stricte a președintelui Xi Jinping în politica zero-Covid.
Profiturile grupurilor industriale chinezești au scăzut cu 22,9% în ianuarie-februarie, au arătat luni statisticile oficiale, subliniind și mai mult îngrijorările legate de revenirea economiei după restricțiile cauzate de pandemie.
Însă mulți economiști speră la o performanță mai bună după ce Beijingul a renunțat brusc la controalele Covid-19 în decembrie. FMI preconizează o creștere de 5,2% în China în acest an.
Clerc a menționat că 70% din economiile chinezești sunt în sectorul imobiliar, care a fost afectat puternic de o măsură drastică a guvernului împotriva efectului de levier, în timp ce acțiunile chinezești au fost, de asemenea, neperformante. Starea de spirit negativă a fost agravată de tensiunile geopolitice dintre SUA și China.
Maersk a obținut o expunere mai mare la piața internă de consum din China prin achiziția în 2021, în valoare de 3,6 miliarde de dolari, a LF Logistics, cu sediul în Hong Kong, care are operațiuni logistice extinse în China continentală.
Grupul danez încearcă să depășească activitatea sa de bază de linie maritimă pentru a intra pe piețe care variază de la comerțul electronic la transportul rutier și aerian.