Revenirea economică a Chinei este mai slabă decât se aștepta, deoarece consumatorii ies „dezorientați” din perturbările provocate de pandemie și de prăbușirea sectorului imobiliar de anul trecut, potrivit directorului Møller-Maersk.
Vincent Clerc, noul director executiv al celui de-al doilea grup de transport maritim de containere din lume, a declarat, totuși, că volumele de tranzacționare asociate cu economia chineză au rămas rezistente, cu puține semne de impact negativ din partea eforturilor conduse de SUA de a se „decupla” de China.
Cu toate acestea, Clerc precizează că nu a văzut o redresare puternică a Chinei așa cum credeau analiștii, iar consumatorii chinezi nu sunt dispuși să cheltuiască în acest moment.
China a stabilit un obiectiv de creștere de 5% în acest an – cel mai mic nivel din ultimele decenii – după ce a doua cea mai mare economie a lumii a subestimat așteptările în 2022, ca urmare a strategiei stricte a președintelui Xi Jinping în politica zero-Covid.
Profiturile grupurilor industriale chinezești au scăzut cu 22,9% în ianuarie-februarie, au arătat luni statisticile oficiale, subliniind și mai mult îngrijorările legate de revenirea economiei după restricțiile cauzate de pandemie.
Însă mulți economiști speră la o performanță mai bună după ce Beijingul a renunțat brusc la controalele Covid-19 în decembrie. FMI preconizează o creștere de 5,2% în China în acest an.
Clerc a menționat că 70% din economiile chinezești sunt în sectorul imobiliar, care a fost afectat puternic de o măsură drastică a guvernului împotriva efectului de levier, în timp ce acțiunile chinezești au fost, de asemenea, neperformante. Starea de spirit negativă a fost agravată de tensiunile geopolitice dintre SUA și China.
Maersk a obținut o expunere mai mare la piața internă de consum din China prin achiziția în 2021, în valoare de 3,6 miliarde de dolari, a LF Logistics, cu sediul în Hong Kong, care are operațiuni logistice extinse în China continentală.
Grupul danez încearcă să depășească activitatea sa de bază de linie maritimă pentru a intra pe piețe care variază de la comerțul electronic la transportul rutier și aerian.
„Maersk a obținut o expunere mai mare la piața internă de consum din China prin achiziția în 2021, în valoare de 3,6 miliarde de dolari, a LF Logistics, cu sediul în Hong Kong, care are operațiuni logistice extinse în China continentală”……….adica a intrat sub controlul chinezilor
RE:”Maersk a obținut o expunere mai mare la piața internă de consum din China” .. pai asta remarcasem si eu! China se pregateshte pentru deschiderea totala a pietzei interne de 1.45 bil consumatori! Mai saraci decit cei din USA, dar de 4 ori mai multzi! Iar Maersk se pregateshte pentru acest shift al Chinei de la .. export ……. spre piatza interna chineza!
ce sa vanda MAERSK IN CHINA??? aerul din containere???
”consumatorii chinezi nu sunt dispuși să cheltuiască în acest moment.”
Nici noi. Nu mai cumparam rahaturi chinezesti de 1 leu pe care ei le vand cu 1000 de lei.
deoarece consumatorii ies „dezorientați”
-asta este POEZIE!
IAR ESTI RIDICOL !!!!! DE FAPT , ASTA E STAREA TA NATURALA …..MA REFER LA AUTORUL ARTICOLULUI…..