AcasăȘTIRI EXTERNERusia nu este singura care fură alimente - o face și UE

Rusia nu este singura care fură alimente – o face și UE

Rusia este acuzată de furtul de cereale din Ucraina în teritoriile ocupate din regiunea Donbas.Dar Rusia nu este singura care fură alimente de la națiunile vulnerabile. Dovezile sugerează că flotele de pescuit ale Uniunii Europene fac și ele acest lucru – și de ceva vreme.

Potrivit unei investigații Ocean Mind care a utilizat date oficiale furnizate de Bruxelles Comisiei pentru tonul din Oceanul Indian – navele de pescuit deținute de UE, în special de Spania și Franța, au pescuit fără permisiune, timp de ani de zile, tonul din apele națiunilor mai sărace din Oceanul Indian(Somalia, India, Mozambic) în 2017, 2018 și 2019.

Surse apropiate de guvernele Somaliei și Indiei spun că nu a fost autorizat pescuitul de către aceste nave, chiar și în cadrul unor acorduri private, de notorietate, pe care companiile de pescuit de ton le pot încheia uneori cu țările în curs de dezvoltare.

Ancheta, preluată de Politico, a examinat, de asemenea, datele provenite din sistemul de identificare automată (AIS) al navelor UE, pentru a constata că unele din acestea au „dispărut” în cea mai mare parte a celor doi ani de studiu.

AIS este o cerință a reglementărilor UE – și a legislației maritime internaționale – ca instrument de siguranță pentru a preveni coliziunile. Chiar și în zonele din Oceanul Indian de Vest delimitate ca fiind de „risc ridicat” din cauza amenințării pirateriei, recomandarea de bune practici a autorităților maritime este ca AIS să rămână activat.

Flota puternic subvenționată a UE nu are aproape deloc o justificare etică pentru pescuitul în Oceanul Indian, în afară de precedentele stabilite în epoca colonială. Și ia cel mai mare procent de capturi, într-un moment în care stocurile sunt în dificultate serioasă.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
7.074 afisari

7 COMENTARII

  1. ”AIS este o cerință a reglementărilor UE – și a legislației maritime internaționale – ca instrument de siguranță pentru a preveni coliziunile” Da’ pr ost mai esti. AIS este un aparat montat la bord care raporteaza in timp real pozitia , numele, viteza, cursul si destinatia navei. Nu are rol in siguranta navigatiei sau prevenirea coliziunilor. Nu mai scrie prostii.

    • Marinarule esti prost de bubui

      Definiția sistemului AIS

      AIS înseamnă „Automatic Identification System“, sau sistem de identificare automată în limba franceză. Acest instrument de navigație, din ce în ce mai prezent pe ambarcațiunile noastre, vă permite să vizualizați, pe un ecran, traficul maritim din zona dumneavoastră. Mai precis, un sistem AIS face posibilă vizualizarea, pe acest ecran, a tuturor informațiilor unei nave emitente. Aceste nave transmițătoare sunt adesea nave profesionale. Acestea includ, printre altele, bărci de pescuit sau nave mai mari, cum ar fi navele portacontainere, de exemplu, care sunt echipate sistematic cu acestea.

      Aceste informații vor identifica barca și o vor trimite către o altă ambarcațiune. Scopul este evitarea coliziunilor. Acest instrument este așadar foarte util, chiar esențial, pe o barcă de agrement. Va face posibilă evitarea coliziunilor, în special pe rutele maritime cu trafic intens. Mă gândesc, de exemplu, la iahtiştii care navighează pe Canalul Mânecii.

      AIS operează pe frecvențe VHF (frecvențe 161,95 MHz și 162,025 MHz). Prin urmare, poate funcționa cu o antenă dedicată sau o antenă VHF clasică. Va depinde de obiectivul dorit.
      Funcțiile sistemului AIS

      https://mersetbateaux.com/ais-faut-equiper-bateau/

  2. Această fițuică națională nu este altceva decât o trompetă a Moscovei. De când le-au închis Sputnik, bubuie sărmanii propagandiști de maro pe unde pot și ei

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger