AcasăȘTIRI EXTERNERusia începe digitalizarea coastei arctice. Proiectul Polar Express

Rusia începe digitalizarea coastei arctice. Proiectul Polar Express

Rusia începe digitalizarea coastei arctice. Proiectul Polar Express

Lucrările la un cablu de fibră optică transarctic încep în această primăvară, ceea ce va permite digitalizarea de înaltă tehnologie a întregii linii de coastă arctice din Rusia, de la Murmansk la Vladivostok.

La acest proiect va participa o flotilă de nouă nave, inclusiv două nave puitoare de cablu, întrucât 12.650 de kilometri de cablu submarin de fibră optică cu șase perechi vor permite un trafic de date de 100 terabiți pe secundă între Rusia europeană și Asia.

„Pozarea cablului în apă adâncă va începe la sfârșitul lunii mai- începutul lunii iunie a acestui an”, a declarat ministrul adjunct al Transporturilor, Aleksandr Poshivay, într-o conferință de presă organizată la Moscova de agenția de știri TASS și de Morflot, agenția federală privind transportul maritim și fluvial, aflată sub jurisdicția Ministerului Transporturilor.

„Proiectul se va numi Polar Express”, a precizat Poshivay. În plus, pentru a oferi cea mai scurtă rută de fibră optică între Europa și Asia, Polar Express va schimba viața de zi cu zi a oamenilor și a întreprinderilor de-a lungul rutei maritime a Nordului a Rusiei, au declarat autoritățile.

Acest proiect va permite transmisia de comunicații de mare viteză pentru porturile și infrastructura arctice, contribuind astfel la transformarea digitală a transportului maritim și a industriilor conexe, a explicat Pohivay.

Așezarea subacvatică începe în Teriberka, la nord de Murmansk, și va traversa Marea Barents până la fosta bază aeriană militară Amderma din regiunea, din regiunea Autonomă Neneția, unde va fi construită o stație de coastă. Următoarea etapă va fi în Dikson, cel mai nordic oraș din Rusia de pe coasta Mării Kara.

O altă conexiune va fi la portul Tiksi din Iacuția, apoi la Pevek și Anadir din Peninsula Ciuhotka, cu o stație terestră la Petropavlovsk-Kamceatski și mai la sud până la Yuzhno-Sahalinsk, Nakodka, înainte de a se termina la Vladivostok.

Operațional până în 2026

Cablul submarin va fi îngropat la 1,5 metri sub fundul mării pentru a asigura siguranța în secțiunea offshore a traseului. În alte locuri, unde din motive geologice nu este posibil să se sape în pământ, cablul va sta pe fundul mării protejat de o armură simplă sau dublă care ar trebui să reziste la o presiune de 50 de tone.

Acest lucru este deosebit de important în zonele puțin adânci din nordul Siberiei, unde apa poate îngheța până la fund.

Până în 2026, ansamblul cablului de fibră transarctic va fi operațional. Lucrările de pozare vor fi împărțite în două termene; secțiunea vestică cu plecare de la Teriberka către Siberia este programată între 2021 și 2024, în timp ce secțiunea estică va fi așezată în perioada până în 2026, scrie The Barents Observer.

Operatorul Polar Express va fi Întreprinderea Federală de Stat Morsvyazsputnik, o companie care furnizează astăzi servicii de telefonie și comunicații de date în Rusia.

Morsvyazsputnik negociază în prezent cu potențiali parteneri pentru a se asigura că cablul Polar Express este conectat la rețelele centrale rusești și la cele internaționale existente.

Compania finlandeză Cinia, împreună cu parteneri din Rusia și Japonia, intenționează, de asemenea, să construiască un cablu submarin transarctic cu fibră optică.

În Rusia, Cinia are ca partener furnizorul de telefonie mobilă MegaFon, iar planul include crearea unei noi companii până în 2022 care să se ocupe de construcția liniei de comunicații care ar trebui să ajungă la țărm din nordul Finlandei până în portul norvegian al Mării Barents, la Kirkenes, și mai departe în Arctica în Japonia.

 

author avatar
Tudor Borcea