AcasăȘTIRI EXTERNERolls Royce va motoriza bombardierele strategice B-52H Stratofortress ale SUA

Rolls Royce va motoriza bombardierele strategice B-52H Stratofortress ale SUA

Rolls Royce va motoriza bombardierele strategice B-52H Stratofortress ale SUA

Motoarele F-130 vor fi produse la uzina Rolls Royce din Indianapolis, SUA. Integrarea lor de către Boeing pe modelele B-52 ar trebui să înceapă înainte de 2025.

La 24 septembrie, Forțele Aeriene ale SUA au raportat că 17 dintre bombardierele sale B1 Lancer, care au intrat în serviciu în urmă cu aproape 40 de ani, tocmai au fost retrase din serviciu și transferate la baza Davis-Monthan (Arizona) pentru a fi depozitate acolo.

Un bombardier inaugurat în 1952

Deși modernizate de-a lungul timpului, majoritatea acestor avioane și-au atins sfârșitul potențialului, datorită în special solicitării intense din ultimii ani. Și întreținerea lor în stare operațională (MCO) devine din ce în ce mai scumpă. De aici decizia de a păstra doar cele care pot fi modificate pentru a transporta racheta hipersonică AGM-183A, în curs de dezvoltare.

Inițial, US Air Force plănuiseră să păstreze B-1 Lancer și B-52H Stratofortress până în 2040, precum și avioanele B-2 Spirit până în 2058, aceste aparate urmând să fie înlocuite treptat de viitorul bombardier B-21 „Raider”. Dar a trebuit să-și revizuiască planurile în 2018.

Pentagonul a decis în cele din urmă să păstreze B-52H Stratofortess până în 2050 (aproape 100 de ani după zborul inaugural al acestui bombardier, în 1952) și să retragă avioanele B-1 Lancer și B-2 Spirit până în 2030.

Cu toate acestea, păstrarea B-52H timp de încă treizeci de ani a însemnat modernizarea lor din nou. Și reproiectarea lor, știind că, în prezent, aceste aeronave sunt alimentate de 8 motoare turboreactor TF33-P-3/103 furnizate de Pratt & Whiney. Prin urmare, a fost lansată o cerere de oferte în acest scop, scrie Opex 360.

Un contract ce va atinge 2,6 miliarde de dolari

Trei producători au depus oferete: General Electric pentru CF34-10 sau Passport133, Pratt & Whitney cu PW800 și Rolls Royce, cu motoare F130, o versiune militară a BR725, dezvoltată împreună cu BMW.

Și, la 27 septembrie, producătorul britanic a confirmat că tocmai fusese ales de Forțele Aeriene SUA pentru a re-motoriza avioanele B-52H-urile încă în serviciu.

I s-a notificat astfel un prim contract de 500 de milioane de dolari pe șase ani. Dar se estimează că suma totală a programului ar putea ajunge la 2,6 miliarde de dolari.

Motoarele F-130 vor fi produse la uzina Rolls Royce din Indianapolis. Integrarea lor de către Boeing pe modelele B-52 ar trebui să înceapă înainte de 2025. A priori, aceste reactoare oferă „o eficiență energetică semnificativ mai mare” în comparație cu motoarele TF33-P-3/103, în timp ce sunt mai economice de întreținut.

.

 

author avatar
Tudor Borcea