AcasăȘTIRI EXTERNE„Revoluția electrică” va lăsa sute de mii de șomeri în industria auto....

„Revoluția electrică” va lăsa sute de mii de șomeri în industria auto. Colacul de salvare vine pe două roți

„Revoluția electrică” va lăsa sute de mii de șomeri în industria auto. Colacul de salvare vine pe două roți / Foto: printscreen

În timp ce sectorul automobilelor se pregătește pentru pierderea de locuri de muncă ca urmare a creșterii concurenței și a încetării producției motoarelor cu combustie, producătorii de biciclete încurajează lucrătorii disponibilizați să intre în industria în aflată în creștere a ciclismului.

 

Industria auto din Europa se confruntă cu un viitor incert, pe măsură ce concurența din partea producătorilor din China se intensifică, iar fabricile renunță la decenii de cunoștințe în materie de motoare cu combustie internă pentru a se concentra pe vehiculele cu emisii zero.

500.000 de șomeri, după „tranziția eco”

În întreaga UE, industria auto angajează, direct și indirect, aproximativ 3,4 milioane de persoane. Motoarele cu combustie internă necesită sute de componente, ceea ce implică un lanț de aprovizionare extins de întreprinderi.

Însă, potrivit CLEPA, un organism cu sediul la Bruxelles care reprezintă furnizorii de automobile, o trecere completă la vehiculele electrice ar putea lăsa fără loc de muncă peste 500 000 de angajați din Europa până în 2040, adică aproximativ 84% din forța de muncă actuală din domeniul motoarelor cu combustie.

În timp ce producția de mașini electrice va crea noi locuri de muncă, se așteaptă ca pierderea netă să ajungă la 275.000 de muncitori din industria auto până în 2040.

Pe fondul pierderilor de locuri de muncă preconizate, sectorul de fabricare a bicicletelor se poziționează ca un colac de salvare improbabil pentru angajații auto fără loc de muncă.

Invazia bicicletelor

Producția de biciclete în întregul bloc comunitar se află la cel mai ridicat nivel de la începutul înregistrărilor, în 2000, cu 16,1 milioane de biciclete și biciclete electrice produse. Aproximativ 22 de milioane de biciclete au fost vândute în UE și în Marea Britanie în 2021, în valoare de aproximativ 19,7 miliarde de euro.

Philip Amaral, directorul de politici al Federației Europene a Bicicliștilor, a declarat pentru Euractiv că este nevoie de competențele foștilor muncitori auto pentru a mări producția de biciclete din Europa.

„Industria bicicletelor din Europa poate absorbi sute de mii de noi lucrători care vor avea abilitățile de sudură, de electrificare, de asamblare și toate abilitățile de producție de care vom avea nevoie pentru a putea dezvolta această industrie”, a spus el.

„Unele dintre aceleași competențe vor fi necesare pentru a construi mai multe cadre de biciclete, pentru a construi mai multe componente de biciclete, pentru a construi toate accesoriile care fac parte din ecosistemul de asamblare a bicicletelor, dar și a bicicletelor electrice”.

Potrivit estimărilor din industrie, peste o mie de companii produc biciclete și componente de biciclete în UE și în Marea Britanie, angajând direct 87 400 de persoane. Dacă se iau în calcul și locurile de muncă indirecte, cifra crește la 170.000 de persoane.

Promisiuni „verzi”

Opiniile lui Amaral au fost susținute de Manuel Marsilio, directorul general al Confederației Industriei Europene a Bicicletei. „Vedem că numărul de mașini vândute în Europa este în scădere. În același timp, observăm că numărul de mașini electronice importate din China este în creștere”, a spus acesta.

„Aceasta va fi o realitate – mai puține mașini produse și mai multe mașini importate, în special din China, ceea ce înseamnă mai puține locuri de muncă pentru industria auto din Europa”.

Acest lucru este în contrast cu industria bicicletelor, potrivit lui Marsilio. „Investițiile în sectorul bicicletelor” sunt în creștere în fiecare an. Iar acest lucru se datorează faptului că există încredere că piața va crește”, a spus el.

Cererea crescută de biciclete electrice asistate electric a dus la o nevoie de mai mulți lucrători cu înaltă calificare în industria bicicletelor. „Practic, bicicletele electrice apropie industria bicicletelor de cea a automobilelor în ceea ce privește know-how-ul și complexitatea anumitor locuri de muncă”, a explicat Marsilio.

Creșterea roboticii de înaltă tehnologie și a producției de baterii contrastează puternic cu producția tradițională de biciclete, a declarat Kevin Mayne, directorul executiv al Cycling Industries Europe.

„Dacă ne întoarcem cu 10 ani în urmă (…) nu aveam nevoie de oameni care să știe cum să facă robotică de foarte bună calitate și acest tip de instrumente”, a spus el. „Dar, din ce în ce mai mult, este vorba de același set de competențe ca și în industria auto”.

Muncă pe bani mai puțini

Întrebat dacă industria bicicletelor ar putea egala salariile și condițiile oferite de constructorii de automobile, Mayne s-a arătat sceptic, dar crede că este puțin probabil ca alte industrii să ofere condiții mai atractive.

Locurile de muncă în domeniul ingineriei mecanice din industria auto „erau adesea cele mai bine plătite în regiunea lor specifică”, a spus el. „Nu cred că putem promite că industria noastră poate susține acest nivel – nu credem că nici altă industrie nu ar putea”.

Industria bicicletelor solicită sprijinul UE pentru a stimula eforturile de reconversie profesională a lucrătorilor.

Planurile Bruxelles-ului de a atinge neutralitatea climatică până în 2050 necesită transformarea unei serii de industrii cu emisii mari de carbon. În conformitate cu „tranziția justă” a UE, această trecere de la producția intensivă de combustibili fosili nu ar trebui să ducă la creșterea șomajului sau la o scădere a condițiilor de viață.

Pentru a garanta acest lucru, UE a lansat programe de sprijinire a lucrătorilor afectați de „revoluția verde”, cum ar fi reconversia profesională a minerilor pentru a intra în sectorul energiei regenerabile. Au fost alocate aproximativ 55 de miliarde de euro pentru a ajuta regiunile cele mai afectate.

O astfel de schemă ar putea fi reprodusă pentru industria auto, susține Marsilio. „Dacă am avea sprijinul UE prin programe speciale și finanțare pentru a permite industriei de biciclete să recalifice acești lucrători, atunci am avea povestea perfectă”, a spus el.

Secretarul general al CLEPA, Benjamin Krieger, a solicitat, de asemenea, sprijin din partea UE pentru transformarea mobilității, inclusiv un mecanism de finanțare dedicat.

„În ciuda vremurilor turbulente și a marjelor de profit în scădere, furnizorii au o viziune pe termen lung și se angajează să păstreze deschise fabricile și să recalifice forța de muncă”, a declarat el.

author avatar
Tudor Borcea
386 afisari

8 COMENTARII

  1. Pai,dvs jurnalimea,dle Borcea laudati de dimineata pana seara obsesiile acestor bolnavi mintal care vor sa intoarca lumea pe dos.Contra cost.Nu prea va ganditi in ce lume vor trai copiii dvs.

    • Borcea este dintre ziaristii care au ca sarcina de serviciu promovarea sperieturii covid. Un gunoi!

  2. Conform legilor semnate de Johanis , bicicletelre electrice sunt cele care au pedalare asistata de maxim 250w, esti obligat sa pedalezi in forta pentru 25km/h, nu au voie sa depaseasca bicicletele obisnuite (care sunt lasate sa mearga cu 5km/h mai repede), pun frana dacs incerci sa depasesti 25km/h pentru ca intarzii la servici.
    Toate legile astea au fost facute pentru ca bicicletele erau vara un mijloc ieftin de transport,
    , nu se mai folosea mijlocul de transport in comun sau autoturismul, iar !!! statul nu mai lua impozit:incepand de la cel pe mijlocul de transport, pana la tva pe cantitatea uriasa de energie cosumata de o masina.

    Acum ati inteles ca nu din cauza accidentelor (cu copii inconstienti, sau drogati, de bani gata si teribilisti) le-au interzis, pentru ca puteau sa lase pe cei cu permis B sa conduca biciclete electrice cu acceleratie! la fel ca la mopede (categ BA)
    Sclavetti erau un pic mai liberi, ori asta e interzis, ca si dezvoltarea industriei bicicletelor electrice cu bete in roate, pentru ca nu ar mai vibde atatea masini electrice.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger