AcasăȘTIRI EXTERNERenault își lansează mașinile electrice pe bursă. Motoarele termice, pe mâna chinezilor....

Renault își lansează mașinile electrice pe bursă. Motoarele termice, pe mâna chinezilor. Rolul Daciei în noul plan

Renault își lansează mașinile electrice pe bursă. Motoarele termice, pe mâna chinezilor. Rolul Daciei în noul plan

Constructorul auto francez Renault a prezentat, marți, o „revoluție” pentru a atrage investitori, lansând lansând proiectul său de a-și scoate mașinile electrice la bursă  și de a colabora în privința motoarelor termice cu compania chineză Geely.

Noua sa filială denumită Ampere va angaja 10.000 de persoane în Franța pentru a produce un milion de mașini electrice sub marca Renault până în 2031, a anunțat grupul înaintea unei zile dedicate investitorilor la Paris.

 O nouă filială, Ampere, la Bursa din Paris

Ampere vizează o creștere anuală de peste 30% în următorii opt ani și o marjă de 10% în 2030, față de 4,7% pentru grupul Renault în prima jumătate a anului 2022.

Ampere va produce noile Renault 5 și Renault 4 în nordul Franței. Marca Renault intenționează să listeze această filială la bursa de la Paris „cel mai devreme în a doua jumătate a anului 2023” și să-și finanțeze astfel trecerea costisitoare la vehiculele electrice, păstrând în același timp „o majoritate puternică” în filiala Ampere, informează France 24.

Producătorul american de cipuri Qualcomm, furnizor al Renault, s-a poziționat deja ca acționar al Ampere. Renault, la care statul francez și Nissan dețin fiecare câte 15%, nu a precizat deocamdată care va fi cota pe care partenerul său japonez o va lua în noua sa filială electrică. Această reorganizare anunță o revizuire profundă a alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, cu o reducere a participației Renault în capitalul Nissan.

Parteneriat franco-chinez

Pe partea de motoare cu combustie internă, Renault își va împărți activitățile în proporție de 50/50 cu grupul chinez Geely, care deține deja Volvo. Cei doi parteneri vor crea un producător de echipamente numit „Horse”, care va dezvolta și produce motoare, cutii de viteze și sisteme de hibridizare pentru mașini termice (pe benzină și diesel) și hibride.

Acest parteneriat franco-chinez va avea 19.000 de angajați în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud, cu 17 fabrici și cinci centre de cercetare și dezvoltare. Cifra sa de afaceri, estimată la peste 15 miliarde de euro, ar trebui să crească cu 4% până în 2027.

Cu toate acestea, finanțele grupului rămân fragile: Renault începuse să își revină după o pierdere istorică din cauza pandemiei Covid-19 în 2020, înainte de a primi o nouă lovitură cu retragerea din Rusia în primăvara anului acesta.

Prin această nouă parte a planului său strategic, denumită „Revolution”, Renault vizează o marjă operațională de peste 8% la nivel de grup în 2025 și de peste 10% în 2030.

De asemenea, Renault intenționează să reintroducă un dividend în 2023, în condițiile în care nu a mai plătit unul din 2019. De asemenea, intenționează să crească participația angajaților la 10% din capital până în 2030.

Cu toate acestea, evaluarea grupurilor auto tradiționale pălește în comparație cu cea a noilor veniți specializați în mașini electrice, cum ar fi americanii de la Tesla sau chinezii BYD. Americanii de la Ford au anunțat și ei crearea unei filiale electrice, „Model E”, în timp ce Volkswagen a lansat pe bursă marca Porsche pentru a-și finanța electrificarea.

Dacia se va electrifica treptat

O nouă entitate, „Power”, va reuni, de asemenea, toate activitățile termice și hibride ale firmei din Losange: filiala Horse, dar și mașinile neelectrice ale mărcii Renault, cele ale mărcii  Dacia, care va deveni treptat electrificată și care vizează o marjă de 15% în 2030, și vehiculele comerciale.

Marca sportivă Alpine se va extinde, de asemenea, prin deschiderea către investitori. Deși în prezent produce un singur model, A110, care se vinde în câteva mii de unități, se va folosi de noua sa notorietate datorată prezenței sale în Formula 1 pentru a căuta investitori.

Pe lângă următorul A110, o berlină mică și un SUV, toate electrice, Alpine intenționează să lanseze o berlină mare și o berlină de lux și să se extindă în special în America de Nord și China.

Marca își propune o creștere anuală de 40% între 2022 și 2030 și vânzări de peste 8 miliarde de euro până în 2030.

Grupul Renaul a anunțat de asemenea, o consolidare a parteneriatului cu Google pentru a proiecta o nouă platformă electronică pentru vehiculele sale începând cu 2026.

author avatar
Tudor Borcea