AcasăȘTIRI EXTERNERecesiunea lovește giganții Big Tech. Profiturile Google și Microsoft, afectate drastic

Recesiunea lovește giganții Big Tech. Profiturile Google și Microsoft, afectate drastic

Recesiunea lovește giganții Big Tech. Profiturile Google și Microsoft, afectate drastic / Foto: printscreen

Vânzările giganților Big Tech Alphabet și Microsoft au încetinit brusc, ceea ce sporește temerile legate de o poticnire a economiei, în plină recesiune și criză energetică.

 

Alphabet, care deține Google și YouTube, a înregistrat în această vară cea mai mică creștere a veniturilor din 2013 încoace. Marți, grupul a raportat pentru trimestrul al treilea venituri de 69,1 miliarde de dolari și un profit net de 14 miliarde de dolari, mult sub așteptări, deoarece firmele și-au redus bugetele de publicitate. Aceasta a marcat cea mai slabă creștere trimestrială a firmei americane din aproape un deceniu, în afara începutului pandemiei.

Big Tech, în recesiune globală

Între timp, Microsoft a declarat că cererea pentru computerele sale și alte tehnologii a slăbit. Vânzările sale au crescut cu 11%, ajungând la 50,1 miliarde de dolari, marcând cea mai slabă creștere a veniturilor din ultimii cinci ani. Consumatorii și întreprinderile din întreaga lume reduc cheltuielile, pe măsură ce prețurile cresc și ratele dobânzilor cresc, alimentând temerile legate de o recesiune globală, scrie BBC.

Un dolar american puternic a afectat, de asemenea, multinaționalele americane, făcând mai costisitoare vânzarea produselor în străinătate. Profitul la Alphabet a scăzut cu aproape 30%, la 13,9 miliarde de dolari în acest trimestru, în condițiile în care veniturile din reclame pe YouTube au scăzut pentru prima dată de când firma a început să le raporteze public.

Creșterea vânzărilor a încetinit timp de cinci trimestre consecutive. CEO-ul Sundar Pichai a declarat: „Ne concentrăm pe priorități clare (…), pe investiții responsabile pe termen lung și pe un răspuns adecvat la mediul economic”.

„Când Google se împiedică, este semn rău”

„Când Google se împiedică, este un semn rău pentru publicitatea digitală în general”, a declarat Evelyn Mitchell, analist principal la Insider Intelligence, menționând că site-ul principal al Google a fost în trecut mai rezistent la scăderea cheltuielilor cu publicitatea decât site-urile de socializare precum Facebook sau Snap. „Acest trimestru dezamăgitor pentru Google semnifică vremuri grele în viitor dacă condițiile de piață continuă să se deterioreze”.

Microsoft a declarat că se așteaptă ca cererea pentru PC-urile sale și pentru tehnologia de cloud computing să continue să scadă în acest an, deoarece clienții din mediul de afaceri vor face reduceri de cheltuieli. De asemenea, vânzările în afacerea sa cu jocuri video Xbox s-au prăbușit. Marile firme de tehnologie și-au văzut vânzările crescând în timpul pandemiei Covid-19, dar soarta sectorului pare mai sumbră în climatul actual.

În ultimele luni, Alphabet a declarat că încetinește angajările, în timp ce Microsoft a redus numărul de locuri de muncă. Multe alte companii de tehnologie au decis să concedieze personal, inclusiv Netflix și Twitter, sau să încetinească ritmul de recrutare, cum ar fi platforma de socializare Snap.

Acțiunile atât ale Alphabet, cât și ale Microsoft au scăzut puternic marți, în urma tranzacțiilor după orele de tranzacționare. Ascensiunea fulminantă a TikTok a diminuat, de asemenea, dominația Google și Meta (Facebook, Instagram) pe piața globală de publicitate online. Până în 2021, aplicația de divertisment a depășit Google ca fiind cel mai popular site web din lume, potrivit Cloudflare, o companie specializată în infrastructură și servicii de internet.

author avatar
Tudor Borcea