AcasăȘTIRI EXTERNERasism în marketing? Prima țară care interzice modelele albe

Rasism în marketing? Prima țară care interzice modelele albe

Rasism în marketing? Prima țară care interzice modelele albe

Nigeria devine prima națiune care interzice modelele albe în reclame. Modificările de politică de marketing vor intra în vigoare la 1 octombrie.

„Toate reclamele, materialele publicitare și materialele de comunicare de marketing vor trebui să folosească numai modele și artiști de voice-over nigerieni”, a declarat într-un comunicat Consiliul de reglementare a publicității din Nigeria (ARCON).

Dezvoltarea de „talente locale”

Campaniile publicitare actuale care folosesc talente străine vor putea continua, dar nu vor fi emise noi autorizații pentru campanii similare de către autoritățile relevante, a adăugat agenția guvernamentală.

Măsura este în concordanță cu politica guvernamentală de „dezvoltare a talentelor locale, inclusiv a creșterii economice” și de susținere a industriei locale de publicitate, se arată în comunicat.

Anterior, Nigeria se baza foarte mult pe modele străine și pe specialiști în dublaj pentru reclamele sale, inclusiv modele albe și dublaj cu accent britanic, scrie Al Mayadeen.

Guvernul luptă de ceva vreme împotriva acestor tendințe. Acesta a cerut anterior ca firmele care atrag talente străine să plătească un tarif de 100.000 de naira (aproximativ 240 de dolari) pentru orice model străin folosit într-o reclamă, au declarat sursele.

„În urmă cu 10-20 de ani, dacă verificați reclamele, aș spune că erau aproape 50/50 în ceea ce privește fețele străine și toate vocile din off aveau accente britanice”, a declarat Steve Babaeko, șeful asociației nigeriane de publicitate, Steve Babaeko. Corporații multinaționale precum Coca-Cola sau LG se bazau pe campaniile lor publicitare globale din Nigeria, care prezentau, de asemenea, modele albe.

„Sentimentul național” cu „modele indigene”

Potrivit lui Babaeko, noul regulament „prinde din urmă” sentimentul național. „Oamenii vă vor spune: suntem în jur de 200 de milioane și nu ați putut găsi modele indigene pentru această reclamă?”, a spus el.

Prezentatoarea de televiziune nigeriană, Bolanle Olukanni, a declarat că este vorba, de asemenea, de concurență între națiunile africane, deoarece multe reclame demonstrate în Africa sunt filmate în Kenya și în Republica Africa de Sud. Agențiile nigeriene vor trebui acum să își filmeze reclamele la nivel local, a spus ea, adăugând că „nimeni nu va zbura cu 10-15 modele în Africa de Sud”.

Șeful ARCON, Olalekan Fadolapo, a apărat, de asemenea, regulamentul, spunând că „publicitatea ar trebui să rezoneze cu oamenii”. „Cum credeți că va rezona dacă vom continua să folosim artiști străini?”, a întrebat el, adăugând că alte națiuni africane au impus o interdicție de facto asupra modelelor străine în reclame, dar pur și simplu nu transformă aceste interdicții în reglementări oficiale.

author avatar
Tudor Borcea