AcasăȘTIRI EXTERNERambursarea zborului: companii aeriene, anchetate în UE

Rambursarea zborului: companii aeriene, anchetate în UE

Comisia Europeană a lansat  investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul anulării zborului, în urma dificultăților întâmpinate de pasageri în obținerea rambursării, în contextul pandemiei.

Această „anchetă coordonată” cu rețeaua de cooperare în domeniul protecției consumatorilor (CPC) care reunește autoritățile competente ale statelor membre, a fost declanșată după o alertă din partea Biroului European al Sindicatelor Consumatorilor (Beuc), notează AFP. Comisia nu a dorit să indice ce companii au fost preocupate de această anchetă constând în obținerea de răspunsuri cu privire la „modul în care îi informează pe consumatori cu privire la drepturile lor  și la modul în care se ocupă de cererile de rambursare”.

Potrivit unei surse familiare cu această chestiune, sunt vizate șaisprezece companii care își desfășoară activitatea în UE. În iulie, Beuc a denunțat „încălcări” ale dreptului pasagerilor de a obține o rambursare în caz de anulare, garantat de legislația europeană, arătând cu degetul mai ales către opt companii,  inclusiv Air France, KLM, EasyJet și Ryanair.Multe companii aeriene, puternic afectate de restricțiile de trafic cauzate de pandemie, sunt reticente în rambursarea biletelor de avion anulate, preferând să ofere bani în schimb. Comisia afirmă că „în cazurile în care companiile aeriene au dificultăți persistente în rambursarea tuturor consumatorilor în timp util, acestea sunt invitate să furnizeze informații despre ceea ce fac pentru a remedia rapid aceste dificultăți”.

Companiile au „trei săptămâni pentru a răspunde”, precizează executivul european. Acesta este un prim pas, care poate duce apoi la o investigație mai aprofundată și, în cele din urmă, la sancțiuni, a declarat comisarul UE al  Justiției, responsabil cu protecția drepturilor consumatorilor, Didier Reynders. Pe tot parcursul crizei sanitare, Comisia Europeană a subliniat că drepturile consumatorilor trebuie respectate în ciuda contextului și a dificultăților cu care se confruntă transportul aerian.

Pentru a apăra aceste drepturi, a lansat în iulie o procedură împotriva încălcării dreptului comunitar în zece țări, o acțiune încă în desfășurare pentru trei dintre acestea (Croația, Lituania, Slovacia).

author avatar
Radu Jacotă
196 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri