AcasăȘTIRI EXTERNEPrima giga-uzină europeană de baterii pentru automobile electrice demarează în Suedia

Prima giga-uzină europeană de baterii pentru automobile electrice demarează în Suedia

Prima giga-uzină europeană de baterii pentru automobile electrice demarează în Suedia

Pe un sit aflat în Skellefteå, la 200 de kilometri de Cercul Arctic, compania Northvolt a început producția de baterii litiu-ion pentru industria auto, miercuri, 29 decembrie.

Grupul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt a anunțat miercuri că și-a deschis giga-uzina în Suedia, prima de acest fel lansată de un grup european pe pământul Bătrânului Continent.

Fondatori, doi foști angajați ai Tesla

Destinată să concureze cu americanii de la Tesla și cu producătorii asiatici de basterii litiu-ion pentru industria auto, fabrica din Skellefteå, în nordul Suediei, și-a asamblat prima celulă de baterie electrică marți seară, a anunțat Northvolt.

Când va atinge capacitatea maximă, fabrica trebuie să producă suficient pentru a alimenta un milion de vehicule electrice în fiecare an, cu o capacitate de producție anuală de 60 de gigawați-oră (GWh), potrivit producătorului suedez.

Producția comercială ar trebui să înceapă la începutul anului 2022, a declarat directorul fabricii Fredrik Hedlund.

Northvolt intenționează să atingă o capacitate de producție la Skellefteå corespunzătoare nevoilor de 300.000 de vehicule, sau 16 GWh, în următorii doi ani, a explicat el.

Tesla urmează să lanseze prima sa fabrică în Europa în curând, iar grupurile asiatice au amplasamente importante în Polonia și Ungaria, dar niciun grup european nu a operat până acum o uzină semnificativă ca aceasta.

Northvolt, una dintre cele mai mari speranțe europene în materie de baterii, a câștigat deja comenzi în valoare de 30 de miliarde de dolari de la giganți auto europeni precum BMW și Volkswagen sau Volvo, cu care plănuiește o a doua fabrică uriașă în Europa.

Într-un sector foarte competitiv, una dintre provocările Northvolt este să convingă angajații de nivel înalt să se stabilească în zonele aspre din nordul Suediei. Cu sediul central la Stockholm, compania suedeză, care a strâns deja câteva miliarde de euro în finanțare, a fost fondată în 2016 de suedezul Peter Carlsson și italianul Paolo Cerruti, doi foști angajați Tesla.

Printre acționarii săi se numără Volkswagen, Goldman Sachs, BMW, fonduri nordice și, din 2020, fondatorul Spotify, miliardarul suedez Daniel Ek.

În fața Chinei, care domină piața, Europa a reprezentat doar 3% din producția mondială de baterii în 2020, dar are ambiția de a ajunge din urmă și vizează 25% din piață până la sfârșitul deceniului, cu mai multe deschideri de fabrici planificate de-a lungul deceniul.

author avatar
Tudor Borcea
336 afisari

2 COMENTARII

  1. Sunt curios :
    cat costa sa schimbi genul asta de baterii care si-au
    consumat durata de functionare ,in cazul in care vrei
    sa folosesti masina in continuare.
    Cine plateste curentul folosit pt.incarcare ,cel care incarca,
    sau noi toti ?
    Poducerea curentului si folosirea lui nu este poluanta ?
    Au fost facute studii pt colectarea ,transportul ,depozitarea
    si neutralizarea bateriilor iesite din uz,cu ce costuri si cine
    plateste. Tot acest sistem ar putea provoca poluare ?
    Se pare ca ii interesaza doar eliminarea folosintei produselor
    petroliere ,cu consecinte negative asupra celor care exploateaza
    petrol si gaze!

    • Nu sunt studii, cu combustibil fosil poti sa fii oarecum independent, cu curent nu! De aia isi doresc electric, sa depinzi 100% de sistem

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger