AcasăȘTIRI EXTERNECRIZA ENERGETICĂ. Retailerii din Europa sting luminile și reduc programul

CRIZA ENERGETICĂ. Retailerii din Europa sting luminile și reduc programul

Penuria de gaz și scumpirile. Retailerii din Europa sting luminile și reduc programul / Efect de domino economic / Foto: printscreen

Pe măsură ce facturile la energie cresc iar amenințarea raționalizării crește, unii comercianți cu amănuntul din Europa sting luminile și iau în considerare reducerea orelor de funcționare în această iarnă.

Șefii din domeniul energiei și oficialii guvernamentali au îndemnat populația și întreprinderile să reducă consumul de energie și să pună în aplicare planuri de urgență, astfel încât să fie mai puțin dependente de importurile de gaze în cazul în care vor exista penurii legate de războiul din Ucraina.

Mai puțin iluminat, program mai scurt

Filiala austriacă a lanțului multinațional de retail SPAR Group reduce orele de iluminat pentru publicitatea din fața magazinelor și în afara celor peste 1.500 de magazine din întreaga țară, a declarat un purtător de cuvânt într-un e-mail.

Măsura va reduce consumul de energie al retailerului cu un milion de kilowați-oră anual, a precizat purtătorul de cuvânt, fără a preciza câți bani se vor economisi astfel.

Luna trecută, șeful Leclerc a avertizat că cel mai mare retailer alimentar din Franța ar putea reduce orele de deschidere a magazinelor sale pentru a face față penuriei de energie, scrie U.S.News.

Cu puțin peste o săptămână mai devreme, operatorul rival de supermarketuri francez Carrefour a semnat o „Cartă EcoWatt” cu operatorul rețelei naționale de energie RTE, reducând consumul de electricitate în magazinele sale în perioadele de cerere ridicată.

Unii comercianți cu amănuntul, inclusiv Colruyt și Ahold din Belgia, ar putea fi parțial protejați de eventualele întreruperi și de costurile mai mari datorită programelor existente de energie durabilă care conservă energia.

„Nu sunt planificate măsuri concrete pe termen scurt, dar ambiția fermă este de a continua eforturile ca parte a politicii noastre energetice globale”, a declarat un purtător de cuvânt al Colruyt. „De aceea, nu avem panouri luminoase, optăm pentru congelatoare închise, o cameră frigorifică etc.”.

Compania are 44 de magazine „zero combustibil fosil”, care nu folosesc păcură sau gaze naturale, ci sunt încălzite în întregime cu căldură reziduală și electricitate ecologică, a precizat purtătorul de cuvânt.

Ahold caută, de asemenea, modalități de a reduce consumul de energie, a declarat directorul general Frans Muller într-un interviu. Compania a pus deja în aplicare unele programe de economisire a gazului, inclusiv funcționarea magazinelor sale Albert Heijn în întregime cu energie sustenabilă anul viitor.

author avatar
Tudor Borcea