Criza sanitară a impulsionat cu 14% vânzările de calculatoare în 2020( 302,6 milioane de unități la nivel global) – o creștere care nu a mai fost înregistrată de aproape un deceniu, arată statisticile firmei de consultanță IDC (International Data Corporation).
Compania chineză Lenovo a ocupat din nou poziția de lider, la fel ca în 2019, cu o cotă de piață de 24%( 72,6 milioane de unități). Poziția a doua este ocupată de Hp, cu 67,6 milioane unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 22,4%. Topul continuă cu Dell Tecnologies, cu 50,3 milioane unităţi (16,6% cotă), Apple, cu 23 milioane (7,6% cotă de piaţă) şi Acer, cu 20,98 milioane unităţi vândute (6,9%). Celelalte mărci au vândut 67,9 milioane calculatoare şi şi-au revendicat, împreună, 22,4% din piaţa globală. Creşteri precum cele din 2020 nu s-au mai înregistrat din 2010, când vânzările au avut un avans de 13,7%. Mai mult, în ultimul deceniu s-au consemnat şase ani de scăderi ale vânzărilor. „Toate semnalele indică faptul că această creştere are încă un drum de parcurs”, a afirmat Ryan Reith, consultant la IDC. Telemunca şi şcoala de la distanţă au impulsionat aceste vânzări, dar şi jocurile, care au înregistrat maxime istorice.
În trimestrul al patrulea, avansul vânzărilor a fost mult peste medie, de 26,1% comparativ cu perioada similară a anului anterior, respectiv 91,6 milioane unităţi vândute, notează agenția EFE. Cererea a fost atât de mare, încât producătorii nu au putut să-i facă față: multe companii s-au confruntat nu numai cu lipsa componentelor şi a capacităţii de producţie, ci şi cu logistica, care a fost o problemă şi le-au determinat să apeleze la transportul aerian, cu creşterea corespunzătoare a prețurilor.