Piața turistică din New York este printre cele mai grav afectate din Statele Unite. În acest moment, peste 200 dintre cele aproximativ 700 de hoteluri ale metropolei sunt închise, cel puțin temporar.
Pandemia a anulat evenimente live precum Fashion Week și New York City Marathon, evenimente și călătorii internaționale, lăsând descoperită o piață a ospitalității care odinioară genera 70 de miliarde de dolari anual. Pe tot cuprinsul Statelor Unite, coronavirusul impinge hotelurile la limită, eliminând 870.000 de angajați din sector. Există perspectiva ca mii de hoteluri să nu se redeschidă niciodată – va dura ani de zile până când industria își va reveni. „Anul viitor va fi mult mai rău decât orice an pe care l-am avut vreodată”, a spus Lukas Hartwich, analist la firma de cercetare imobiliară Green Street. Octombrie este adesea cea mai aglomerată lună a pieței hoteliere din New York. În 2019, rata de ocupare a crescut la 92%, iar costurile zilnice medii au fost de 336 USD. Săptămâna trecută, prețul mediu zilnic pentru o cameră a fost de 135 de dolari iar ocuparea s-a situat sub 40%, potrivit firmei de date de cazare STR, citată de Al Jazeera. Restricțiile de călătorie guvernamentale care impun vizitatorilor din multe state să se pună în carantină timp de 14 zile la sosirea în New York reprezintă o altă barieră uriașă atât pentru turiști, cât și pentru călătorii de afaceri.
„Adevărata ocupare a hotelurilor este mai mică de 10%”, estimează Vijay Dandapani, director executiv al Asociației Hoteliere din New York. „Hotelurile au reușit teoretic să fie deschise, dar în multe cazuri este inutil.” Directorii din industrie spun că până la 20% din camerele orașului se pot închide definitiv. Berkshire Place, hotelul din centrul orașului, unde Richard Rodgers și Oscar Hammerstein au scris musicalul “Oklahoma”, nu se va mai redeschide niciodată. Patronii de hoteluri din New York sunt acum lăsați să caute afaceri oriunde le pot găsi. Unii au încheiat contracte cu Departamentul de Servicii Sociale pentru a transforma proprietățile în adăposturi temporare, deși acele mutări au creat reacții adverse și riscă să dăuneze reputației unui hotel.Alții oferă hoteluri ca dormitoare auxiliare colegiilor locale și camere de marketing drept locuri unde se pot muta angajații de birou strămutați sau în care pacienții din spitale se pot recupera.