Producătorul de mașini electrice Tesla recheamă în service peste 40.000 de vehicule Model S și Model X produse în perioada 2017-2021 care pot prezenta o pierdere a asistenței servodirecției atunci când se circulă pe drumuri accidentate sau după ce au lovit o groapă.
Producătorul texan de mașini electrice a lansat o actualizare de software pentru a recalibra sistemul, după ce a început să distribuie o actualizare pe 11 octombrie.
Necazuri în serie pentru Elon Musk
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA a declarat că o pierdere a asistenței de servodirecție poate necesita un efort mai mare asupra volanului, în special la viteze mici, ceea ce crește riscurile de accident.
Tesla a declarat că a identificat 314 alerte pentru această situație în rândul vehiculelor din SUA care ar putea avea legătură cu rechemarea în service, dar a precizat că nu are cunoștință de nici o persoană rănită sau un deces legat de această pierdere a asistenței de direcție.
Compania deținută de Elon Musk a declarat că, începând cu 1 noiembrie, peste 97% dintre vehiculele rechemate au instalat o actualizare care a rezolvat deja problema.
Separat, Tesla recheamă în service 53 de oglinzi retrovizoare laterale exterioare pentru Model S din 2021, construite pentru piața europeană, care nu respectă cerințele Rear Visibility din SUA. Oglinzile au fost instalate în timpul vizitelor de service din SUA.
Tesla a emis 17 campanii de rechemare în service în 2022, care acoperă 3,4 milioane de vehicule.