AcasăȘTIRI EXTERNENava amiral NATO a stat mai mult în reparații decât pe mare....

Nava amiral NATO a stat mai mult în reparații decât pe mare. Serie neagră pentru portavionul HMS Prince of Wales

Nava amiral NATO a stat mai mult în reparații decât pe mare. Serie neagră pentru portavionul HMS Prince of Wales / Foto: printscreen

De la admiterea sa în serviciu, în decembrie 2019, HMS Prince of Wales, al doilea portavion britanic după HMS Queen Elizabeth, a acumulat mai multe inconveniente.

Deja, în mai 2020, a fost victima unei inundații descrise ca fiind „minore” de către Royal Navy. În orice caz, nu a avut nimic de-a face cu cea de-a doua care, în luna octombrie a aceluiași an, i-a afectat grav instalațiile electrice. Și abia la 30 aprilie 2021 portavionul a putut să se întoarcă la baza navală din Portsmouth pentru a efectua testele pe mare.

„Nu este atât de bună pe cât ne așteptam”

Declarată din nou operațională în octombrie, HMS Prince of Wales a fost desemnată nava amiral a componentei maritime a forței de reacție rapidă a NATO (NRF), deși nu are la bord nici un avion de luptă-bombardament F-35B.

Dar acest lucru a fost planificat pentru misiunea Westlant 22, pentru care a plecat din Portsmouth spre SUA în august anul trecut. Cu toate acestea, o defecțiune la un cuplaj SKF de pe o linie de arbore de elice a pus totul sub semnul întrebării. Și a fost înlocuit în scurt timp de HMS Queen Elizabeth.

De atunci, portavionul se află în doc uscat la șantierul naval Rosyth, în Scoția. Iar reparațiile vor dura încă trei luni.

Ministerul britanic al Apărării (MoD) speră să le finalizeze până în primăvară. Dar apoi HMS Prince of Wales va intra „într-o altă perioadă de mentenanță”, potrivit declarațiilor făcute de un purtător de cuvânt al Marinei Regale pentru BBC.

Acestea fiind spuse, presa britanică a făcut calculele. Așadar, de când a fost declarat operațional, HMS Prince of Wales a petrecut 267 de zile pe mare. Iar ajunul Crăciunului a fost a 268-a zi petrecută în reparații, scrie Opex 360.

Amiralul Sir Tony Radakin, șeful Statului Major al Apărării britanic, a declarat că aceste probleme sunt „profund frustrante”. El a adăugat că nava „nu este atât de bună pe cât mi-aș dori”.

„Lucrările sunt în curs de desfășurare pentru a înțelege cauza problemei, iar Babcock rămâne concentrată pe finalizarea reparației”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei responsabile de fabricarea liniei de arbore de propulsie defect.

În orice caz, problemele de disponibilitate ale HMS Prince of Wales fac ca HMS Queen Elizabeth să fie solicitat mai des decât de obicei, așa cum s-a întâmplat în timpul misiunii Westlant 22, când tocmai terminase o misiune de opt luni în regiunea Indo-Pacific.

author avatar
Tudor Borcea