AcasăȘTIRI EXTERNENASA: Luna va provoca inundații catastrofale pe Pământ

NASA: Luna va provoca inundații catastrofale pe Pământ

O modificare a orbitei Lunii va provoca inundații excepționale pe Pământ. Potrivit Administrației Naționale Aeronautice și Spațiale a SUA, schimbările climatice și această „oscilație” lunară vor reprezenta o combinație periculoasă pentru orașele costiere.

Oamenii de știință ai NASA spun că o „oscilație” a orbitei Lunii va agrava considerabil inundațiile maritime din următorul deceniu.

Catastrofe cu repetiție

Cercetările, efectuate în colaborare cu Universitatea din Hawaii, arată că această oscilație lunară va determina o creștere a numărului de inundații, care va perturba considerabil viața de zi cu zi și va deteriora infrastructura orașelor de coastă, obișnuite cu inundații de mai mică proporție și mai puțin frecvente.

Când va începe acest fenomen, orașele de pe litoral ar putea fi brusc inundate de trei sau patru ori mai des decât astăzi, potrivit studiului publicat în revista Nature Climate Change.

Aceste catastrofe cu repetiție ar putea pune o adevărată problemă de infrastructură pe coastele din întreaga lume, precizează Futurism. Un memento oarecum sumbru al relației strânse pe care Pământul o are cu sateliții săi naturali.

Un fenomen natural, făcut periculos de încălzirea globală

Live Science reamintește însă că schimbarea orbitei Lunii este de fapt un ciclu perfect natural, care a avut loc întotdeauna și va continua să se producă mult după dispariția noastră. Orbita Lunii creează perioade de maree înalte sau joase, potrivit unui ritm de aproximativ 18,6 ani, scrie Slate.

Dar, de data aceasta, fenomenul s-ar putea dovedi mai periculos din cauza creșterii nivelului mării, cauzată de efectele încălzirii globale și ale emisiilor necontrolate de gaze cu efect de seră.

Astfel, când următoarea perioadă de maree puternice va începe la începutul anilor 2030, inundațiile vor fi cu siguranță mult mai grave, mai lungi și mai periculoase ca niciodată, avertizează specialiștii.

Dark Side of the Moon

„Zonele joase din apropierea nivelului mării sunt din ce în ce mai amenințate de creșterea inundațiilor și situația se va înrăutăți”, spune Bill Nelson, de la NASA. „Combinația dintre atracția gravitațională a Lunii, creșterea nivelului mării și schimbările climatice va continua să exacerbeze inundațiile de pe coastele din întreaga lume”.

„Efectul cumulat în timp este cel care va avea un impact”, a declarat autorul principal al studiului și cercetător al Universității din Hawaii, Phil Thompson, într-un comunicat.

„Un exemplu simplu: dacă există inundații de zece sau cincisprezece ori pe lună, o afacere, spre exemplu, nu mai poate funcționa dacă toate parcările sale sunt sub apă. Oamenii își pierd locul de muncă tocmai pentru că nu pot ajunge la locul de muncă. Infiltrațiile și scurgerile devin apoi o problemă de sănătate publică”.