AcasăȘTIRI EXTERNEMoartea lui Leonardo Del Vecchio, a doilea cel mai bogat om din...

Moartea lui Leonardo Del Vecchio, a doilea cel mai bogat om din Italia

Moartea lui Leonardo Del Vecchio, a doilea cel mai bogat om din Italia / Foto: printscreen

Leonardo Del Vecchio, președinte al gigantului mondial al opticii EssilorLuxottica și al doilea cel mai bogat om din Italia, a murit luni la vârsta de 87 de ani la Milano, o veste care a șocat cercurile politice și de afaceri.

De la o mică fabrică înființată în 1961 în regiunea Veneției, Leonardo Del Vecchio a fondat un imperiu al ochelarilor. Până la final, omul care a început să lucreze în adolescență și-a apărat viziunea asupra capitalismului italian.

„Un mare italian”

„Trebuie să începem să dărâmăm zidurile și să creăm campioni naționali și apoi europeni pentru a concura de la egal la egal cu giganții internaționali”, a declarat el într-unul dintre ultimele sale interviuri, acordat la sfârșitul anului 2021 cotidianului Corriere della Sera.

Antreprenorul suferea de pneumonie și se afla la terapie intensivă la spitalul San Raffaele din Milano de mai multe săptămâni, potrivit agențiilor italiene. „Del Vecchio a fost un mare italian”, a reacționat liderul guvernului, Mario Draghi. „O figură marcantă a antreprenoriatului italian timp de peste șaizeci de ani, Del Vecchio a creat una dintre cele mai mari companii din țară pornind de la începuturi umile”.

În 2018, miliardarul și-a realizat „visul” de a crea un gigant mondial al opticii prin fuziunea grupului său Luxottica cu compania franceză Essilor.

Povestea de success a Luxottica

Luxottica este povestea de succes italiană și a unui antreprenor care a pornit de la zero. Cel mai mic dintre cei patru băieți ai familiei, Leonardo Del Vecchio s-a născut la Milano în 1935. Mama sa l-a încredințat la orfelinatul Martinitt la o vârstă foarte fragedă, deoarece nu a putut să întrețină întreaga familie după moartea tatălui său, un vânzător de fructe și legume.

La vârsta de 15 ani, Leonardo a început să lucreze la o fabrică de cupe și medalii, al cărei proprietar l-a încurajat să se înscrie la cursuri serale la Academia Muzeului Brera, unde a studiat, printre altele, designul.

În 1958, a deschis un atelier de rame de ochelari în Agordo, Veneto. Trei ani mai târziu, a luat naștere Luxottica, specializată în producția de piese mici pentru ochelari.

Proprietar al Ray Ban, Oakley și Sun Glass Hut

Compania a luat avânt în 1971, când a încetat să mai fabrice pentru terți și s-a dedicat exclusiv producției și comercializării de ochelari. Apoi, zece ani mai târziu, Luxottica și-a propus să atace piața americană.

Astăzi, grupul este un gigant optic, cotat la bursa de la Paris. Cu 180.000 de angajați la nivel mondial, a obținut un profit net de 1,4 miliarde de euro și o cifră de afaceri de 17,8 miliarde de euro în 2021.

Proprietar al Ray Ban, Oakley și Sun Glass Hut, gigantul produce, de asemenea, ochelari pentru mărci prestigioase precum Chanel, Prada și Versace.

Acționar influent

Datorită succesului grupului său, Del Vecchio, cu părul alb și întotdeauna îmbrăcat elegant, era a doua cea mai mare avere din Italia, în special cu holdingul său Delfin, cu sediul în Luxemburg. Averea acestui tată a șase copii născuți din trei mame diferite a fost estimată în aprilie de revista Forbes la 27,3 miliarde de dolari.

Del Vecchio a fost, de asemenea, un acționar influent în banca de investiții Mediobanca și în compania de asigurări Generali. Împreună cu un alt miliardar, magnatul construcțiilor Francesco Gaetano Caltagirone, a fost unul dintre rebelii care au încercat, fără succes, să împiedice renumirea directorului general al Generali, Philippe Donnet. Donnet a fost în cele din urmă reales de acționari în aprilie.

Leonardo Del Vecchio a fost un „mare om și antreprenor, mândria italiană în lume. Sper că povestea sa personală poate servi drept exemplu pentru tineri””, a comentat ministrul Dezvoltării Economice, Giancarlo Giorgetti, scrie France 24.

„Del Vecchio a fost un mare italian”, un „exemplu pentru astăzi și pentru mâine”, a scris pe Twitter comisarul european pentru afaceri economice, Paolo Gentiloni.

Potrivit experților din industrie, Del Vecchio a avut întotdeauna o relație puternică cu lucrătorii de la fabrică. Cu ocazia împlinirii a 80 de ani, a oferit 140 000 de acțiuni Luxottica în valoare de 9 milioane de euro angajaților săi italieni. „Ei sunt adevărații arhitecți ai succesului companiei noastre”, a spus el.

author avatar
Tudor Borcea
844 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger