Submersibilul turistic de mare adâncime dispărut în apropierea epavei Titanicului, cu cinci persoane la bord, mai are „aproximativ 40 de ore de aer respirabil”, a declarat marți căpitanul Jamie Frederick de la Paza de Coastă americană.
Eforturile de salvare aeriană și navală în apropierea sitului din Atlanticul de Nord par să dea primele rezultate. Potrivit CNN, salvatorii ar fi auzit mai multe zgomote în apropierea zonei în care submarinul Titan a dispărut.
Salvatorii au detectat sunete de pe submarinul dispărut
Sunetele au fost detectate inițial de un avion. Patru ore mai târziu aceleași sunete au fost captate și de un sonar. Sunt primele semne de viață pe care le dau cei cinci pasageri.
Din primele informații se pare că echipajele care căutau submersibilul Titan au auzit zgomote la fiecare 30 de minute, asemănătoare unor bătăi, potrivit unui memoriu intern al guvernului privind căutarea.
Contactul cu micul submersibil, unicat în lume, s-a pierdut duminică după aproximativ o oră şi 45 de minute de la plecare. La bord sunt cinci persoane, între care un miliardar britanic, iar rezervele de oxigen ajung pentru 96 de ore.
OceanGate a fost avertizat de potențialele probleme „catastrofale” cu misiunea Titanic
Încep să apară detalii despre submersilul dispărut în Atlantic. Fostul director pentru operaţiunile maritime al companiei americane OceanGate, care deține micul submarin, s-a îngrijorat pentru siguranţa pasagerilor înainte de a fi concediat, potrivit unor documente judiciare din 2018.
David Lochridge, pilot de submarin şi scafandru scoţian, a început să lucreze pentru OceanGate în 2015 ca furnizor de servicii independent, înainte de a fi promovat în funcţia de director pentru operaţiunile maritime, potrivit unor documente judiciare.
David Lochridge a fost deosebit de alarmat de „refuzul OceanGate de a efectua teste cruciale, nedistructive” ale strucuturii submersibilului. Pasagerii de pe Titan pot fi expuşi unor pericole dacă aparatul se aventurează la adâncimi extreme, a avertizat el.
Acesta și-a „încurajat ferm” angajatorul să facă inspectarea şi certificarea Titanului de către o firmă specializată. Dar, în loc „să răspundă preocupărilor sale”, OceanGate „l-a concediat imediat” pe David Lochridge, conform plângerii sale.