AcasăȘTIRI EXTERNEMașinile electrice, piatră-n casă? Explozia prețurilor la energie trage pe dreapta tranziția...

Mașinile electrice, piatră-n casă? Explozia prețurilor la energie trage pe dreapta tranziția „eco”

Mașinile electrice, piatră-n casă? Explozia prețurilor la energie trage pe dreapta tranziția „eco” / Foto: printscreen

Costurile ridicate ale energiei amenință viitorul mașinilor electrice, au avertizat șefii industriei de profil din Germania, sector crucial al economiei țării.

 

O creștere a prețurilor la electricitate, precum și a costurilor și disponibilității materiilor prime, o lipsă cronică de piese și o reducere generalizată a venitului disponibil au un impact considerabil asupra producției și vânzărilor de automobile.

Dacă această tendință continuă, există, de asemenea, îngrijorarea că va exista un efect în lanț asupra investitorilor, care nu vor fi stimulați să construiască instalații de încărcare, ceea ce va face ca mașinile electrice să fie mai puțin atractive – deoarece ar fi mai puțin practice – pentru a fi utilizate.

Tranziția eco devine piatră-n casă

Până de curând, posesia de mașini electrice devenea din ce în ce mai atractivă pe măsură ce costul benzinei creștea. Dar de la recentele creșteri ale prețurilor la electricitate – în Germania, de aproximativ o treime față de anul trecut – diferența de preț s-a redus, scrie The Guardian.

Proprietarii de mașini electrice, fie că își încarcă mașinile acasă, fie că au încheiat contracte cu operatorii de încărcare, au înregistrat creșteri de preț de 10% sau mai mult. Sunt așteptate și alte creșteri de prețuri, din cauza faptului că prețul energiei electrice este legat de cel al gazului, care a devenit tot mai rar de când Rusia a oprit livrările de gaze către Germania, în urmă cu aproape două săptămâni.

Allego, unul dintre cei mai mari operatori de stații de încărcare din Germania, și-a majorat prețurile la începutul acestei luni, de la 43 de cenți pe kilowat oră la 47 de cenți. Încărcarea rapidă, prin intermediul unui curent continuu, a crescut de la 65 la 70 de cenți pe kilowatt-oră, în timp ce cea mai rapidă a crescut de la 68 la 75 de cenți pe kilowatt-oră.

Supermarketurile cu preț redus, lanțurile de bricolaj și magazinele de mobilă, care până de curând ofereau clienților încărcare gratuită în timp ce făceau cumpărături, introduc acum taxe. Potrivit economistului în domeniul auto Stefan Bratzel, această evoluție reprezintă o amenințare imediată pentru industrie. „Explozia prețurilor la electricitate ar putea sfârși prin a fi un pericol acut pentru tranziția vehiculelor la electrificare și trebuie să fim foarte atenți în această privință”, a declarat acesta pentru presa germană.

„Dacă mașinile electrice devin mai scumpe la utilizare, valul de mobilitate electrică riscă să se prăbușească, pentru că aproape nimeni nu va cumpăra o mașină electrică”, a spus Bratzel, care este și fondatorul Centrului pentru Managementul Automobilelor (CAM).

El și alți susținători ai mașinilor electrice cer acum guvernului german să se asigure că prețul energiei electrice rămâne sub prețul benzinei, ceea ce, potrivit acestora, este crucial pentru viitorul mașinilor electrice.

„Mașinile electrice își pierd farmecul”

„Mașinile electrice își pierd farmecul”, a scris Helena Wisbert, directorul Centrului de cercetare în domeniul auto din Duisburg, într-un comentariu recent pentru cotidianul economic Handelsblatt.

Subvențiile de stat pentru mașinile electrice urmează să se înjumătățească la 4.500 de euro începând cu 2023, în timp ce cumpărătorii de hibrizi plug-in, care primesc în prezent o plată de 6.750 de euro pentru acestea, nu vor mai fi susținuți. Suma totală disponibilă va fi plafonată la 2,5 miliarde de euro, suficient pentru a acoperi bonusurile pentru doar 400.000 de mașini electrice – mai puțin de 1% din mașinile de pe drumurile germane.

Observatorii din industrie spun că nu cred că o reformă a UE, care ar urma să decupleze prețul energiei electrice de cel al gazului, se va realiza suficient de repede. O sugestie care ar putea fi implementată relativ rapid ar fi creșterea taxei pe autovehicule pentru mașinile diesel și pe benzină.

În Norvegia, unde guvernul a fost unul dintre primii care a stimulat financiar achiziția de mașini electrice și a creat o rețea de încărcare extinsă, 64,5% dintre mașinile noi înmatriculate anul trecut au fost vehicule electrice, ceea ce o plasează pe primul loc pe o listă întocmită de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Germania se află pe locul șase pe listă, cu 13,6%, iar Marea Britanie pe locul nouă, cu 11,6%.

author avatar
Tudor Borcea
1.041 afisari

13 COMENTARII

  1. Alta e problema de fapt…ca sa faci baterii pentru atatea masini nu ajunge litiul….deci vom avea alte razboaie ptr Afghanistan unde e litiu….si ce sa vezi…Donbas tot litiu este si acolo.ElonMusk cucereste Afghanistanul?sau se muta in China

    • Socoteala e cam asa-faci exact ca HITLER cand a dat foc la Reichstag si demolezi turnurile WTC 1 2 7 cu minciunile aferente//bombardezi si invadezi tarile cu resurse si te apuci de furat//5milioane de barili pe zi in Irak total 5trilioane dolari//litiu din Afghanistan alte trilioane//litiul din Donbas 2,5trilioane(dar inca nu se stie cine-l stapaneste).Cam asta e lumea reala in care traim din pacate voi sclavilor taceti din gura si platiti-va facturile umflate poate vreti un VAXXIN sa crapati

      • Am uitat Libia si acolo tot asa bombe si tzaptzarap si aurul si petrolul…ai dreacu „teroristi” din Afghanistan ei sunt de vina….ha ha ha…cat de prosti sunt oamenii sa inghita 21de ani de minciuni gogonate?Niciun fel de Boeing de pasageri nu zboara la nivelul solului cu viteza de croaziera ca se rupe in bucati de la frecarea cu aerul…ce sa vezi la FAKE NEWS e posibil si imposibilul…zboara al dreacu avion doar ca e imagine suprapusa digital…holograma

        • Teroristii sunt tot inventia lui Hitler si VonMende cu Hassan AlBanna se numeau „muslimBrotherhood” in Egipt in 1938 si executau ordinele SS-ului…acum au trecut la CIA-MOSSAD si se cheama AlQaida..Isis…Blablaaaa blaaaa

          • Cu un an inainte de11septembrie2001 autorii reali ai atentatelor erau la BucurestiMariott cu FatihTaher si NielsSchnecker primeau ordine de la ArielSharon ce sa faca

          • CIA este cam tot SS-ul lui Hitler pentru ca a fost infestata de ReinhardGehlen si fratii Dulles numai cu nazisti notorii rebotezati.Ultimele surprize au fost cele4fete ale lui Hitler si Eva/Gretti Braun implantate peste tot 1-Angela KazmierczakMerkel 2-TheresaMay 3-DaliaGribauskaite 4-StanleyAnnDunham mama lui BarackObama

    • Bratele portocalii robotizate din imaginea cu VW se numesc KUKA este o firma care a lucrat pentru HITLER,acum e peste tot prinChina.Coincidenta?…ha ha ha

    • Deci : „”stingeti lumina, faceti economie, etc”” dar : „cumparati masini electrice „!!! Un ”plin” la jegul de Dacia Spring = 200 kwh (consumul mediu lunar in lunile de primavara, vara, toamna a unei gospodarii. Curat murdar coane Iancule. Unde-i economia?Z

  2. … și pe lângă cele de mai sus, ce se va întâmpla cu acumulatorii ce vor trebui înlocuiți, care poluează în draci, pentru că NU se reciclează? O să-i folosească Gretuța-Autistuța la micul ei dildău?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger