AcasăȘTIRI EXTERNEMașini chinezești în Rusia. Sancțiunile occidentale deschid ușa Beijingului / Miza, o...

Mașini chinezești în Rusia. Sancțiunile occidentale deschid ușa Beijingului / Miza, o piață uriașă

Mașini chinezești în Rusia. Sancțiunile occidentale deschid ușa Beijingului / Miza, o piață uriașă / Foto: printscreen

Mașinile chinezești reprezintă aproape o treime din piața auto din Rusia, în condițiile în care acest sector arată, mai mult decât oricare altul, importanța crescândă a Chinei în economie, după exodul companiilor occidentale.

 

Vânzările noi de autoturisme și vehicule comerciale ușoare (LVC) au scăzut cu aproape 61% de la an la an, în condițiile în care sancțiunile occidentale limitează accesul Rusiei la unele materiale, iar scăderea cererii și prețurile ridicate afectează și mai mult sectorul.

Noul Moskvich, clonă chineză

Dar vânzările de autoturisme din China, inclusiv mărcile Haval, Chery și Geely, au crescut vertiginos, ajungând la 16.138 de unități în noiembrie, aproape dublu față de cele 8.235 din ianuarie, în timp ce cota de piață a ajuns la 31,3% de la 9,6%, potrivit datelor agenției ruse de analiză Autostat.

Vânzările de autoturisme și LCV-uri noi din Rusia au fost de 46.403 în noiembrie, a anunțat marți Association of European Businesses (AEB), iar vânzările ar trebui să ajungă la aproximativ 600.000 pentru întregul an în curs.

„Există puțină producție a mărcilor auto occidentale și puține importuri, astfel că piața este împărțită între industria auto rusă și cea chineză”, a declarat pentru analistul auto rus Vladimir Bespalov, informează Euractiv.

Mașinile rusești satisfac cererea la prețuri mai mici – până la aproximativ 1,5 milioane de ruble (23.961 de dolari), iar chinezii preiau și ei nișa occidentală a prețurilor de peste 2,5 milioane de ruble.

Într-un caz foarte mediatizat, o mașină chinezească s-a deghizat în una rusească. Piesele de motor ale companiei JAC Motors din China, al cărui design, inginerie și platformă sunt folosite pentru a reînvia marca Moskvich din epoca sovietică, au fost clar vizibile la relansarea mărcii, luna trecută. Moskvich a declarat că lucrează cu un partener străin, dar nu a vrut să-l numească. JAC nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Majoritatea constructorilor auto occidentali, care s-au luptat cu producătorii autohtoni pentru cota de piață de când au început să construiască fabrici în Rusia, la începutul anilor 2000, și-au încetat activitatea după ce Rusia a început războiul în Ucraina.

Moskvich este produs la o uzină preluată de la producătorul auto francez Renault, în timp ce Nissan, Mercedes și Ford se numără printre companiile care au părăsit Rusia.

China poate obține 35% din vânzări în 2023

În cazul în care situația economică rămâne neschimbată, producătorii chinezi, inclusiv Moskvich, ar putea reprezenta anul viitor aproximativ 35% din vânzările din Rusia, a declarat Bespalov, estimând că piața își va reveni la 800.000 de unități.

În termeni monetari, cota ar putea depăși 40% din ceea ce el se așteaptă să fie o piață de 1,5 trilioane de ruble în 2023. Volumele vânzărilor Chinei în Rusia pălesc în comparație cu cele de pe piața sa internă, unde în noiembrie au fost de aproximativ 35 de ori mai mari decât în Rusia.

În primele 10 luni ale anului, Rusia a fost a șasea cea mai mare destinație de export pentru produsele auto chinezești, care include vehicule și piese, potrivit Asociației Producătorilor de Automobile din China, reprezentând 3,9%, practic neschimbat față de aceeași perioadă a anului trecut.

author avatar
Tudor Borcea
308 afisari

2 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger