Cauta

Marfa a salvat aeroporturile regionale europene

Marile Heathrow, Amsterdam, Paris și Frankfurt sunt lovite de criza sanitară, traficul de pasageri a scăzut dramatic, dar unele dintre aeroporturile mai mici ale continentului se descurcă mai  bine.

Aeroporturile din Liege(Belgia), Koln(Germania) sau Nottinggham(Marea Britanie) s-au trezit brusc clasate alături de cele mai mari hub-uri din Europa. Secretul succesului lor relativ sunt avioanele de marfă care zboară acolo. “Veniturile noastre se bazează pe fluxul de mărfuri. În mod normal, aceste fluxuri sunt deja foarte bune; anul acesta, vom pulveriza aceste numere. Există o cerere uriașă”, spune Christian Delcourt, un purtător de cuvânt al aeroportului din Liege. Când a apărut prima dată criza, marfa aeriană a fost folosită pentru a transporta milioane de măști de față și alte echipamente medicale către sistemele de îngrijire a sănătății din Europa. Aeroportul din Liege – principala destinație a  platformei chinezești Alibaba – a devenit poarta de acces către Europa pentru distribuția livrărilor de măști de față din Asia, notează Politico. Aeroportul East Midlands a preluat acest rol pentru Marea Britanie. De asemenea, după o înțelegere cu Programul alimentar european, Liege a devenit un nod de transport pentru țările în curs de dezvoltare. Se adaugă și comerțul electronic, care  a dus la o creștere al traficului mărfurilor cu 12% în ultimele luni. Numărul zborurilor de marfă a crescut cu 15%  și în Koln, o adevărată “asigurare pe viață” spun companiile aeriene. Industria aviației a avertizat că ar putea dura până la cinci ani pentru ca sectorul să revină la nivelurile pre-COVID-19. În timp ce acest lucru înseamnă o luptă îndelungată pentru companiile aeriene de pasageri și aeroporturile mari care le deservesc, aeroporturile de marfă și expeditorii se așteaptă să se mențină la o afacere stabilă pentru anii următori. Perspectiva roz pentru mărfuri nu înseamnă că aeroporturile mici se îndepărtează de zborurile de pasageri. În timp ce East Midlands a fost „norocos” să își desfășoare activitatea de transport de marfă, asta nu compensează declinul traficului de pasageri – în scădere cu 80%. „Nu este durabil. Avem nevoie ca pasagerii să se întoarcă”, a declarat directorul general Clare James.

Ultimele stiri

  • Nu s-au cuminţit nici în puşcărie! Cum au înşelat trei deținuți din Alba mai mulți bătrâni
  • Ai maşina înmatriculată în Bucureşti? Ghinion! Vei plăti mai mult pentru poliţa de asigurare RCA
  • Salariul uriaş de care ai nevoie ca să-ţi mai cumperi un apartament în Bucureşti. Băncile nici nu te bagă în seama fără leafa asta!
  • Intermediarii au „aruncat în aer” preţurile! Leguma care pleacă de la 1 leu/kg şi ajunge la 7 lei/kg, la tarabă
  • Denunţătorul misterios din dosarul lui Florian Coldea rupe tăcerea: „Mi s-a spus – ciocul mic! În spate sunt trei generali SRI”
  • Poza Zilei
  • Horoscop 30 mai 2024 – Pe plan profesional sunt sanse să aveți realizări frumoase
  • Israelul explică masacrul din Rafah
  • Ciolacu va avea o ședință cu miniștrii privind PNRR
  • Ciolacu: „Vom avea ședință de guvern comună cu Ucraina”
  • Exit mobile version