Cauta

Marfa a salvat aeroporturile regionale europene

Marile Heathrow, Amsterdam, Paris și Frankfurt sunt lovite de criza sanitară, traficul de pasageri a scăzut dramatic, dar unele dintre aeroporturile mai mici ale continentului se descurcă mai  bine.

Aeroporturile din Liege(Belgia), Koln(Germania) sau Nottinggham(Marea Britanie) s-au trezit brusc clasate alături de cele mai mari hub-uri din Europa. Secretul succesului lor relativ sunt avioanele de marfă care zboară acolo. “Veniturile noastre se bazează pe fluxul de mărfuri. În mod normal, aceste fluxuri sunt deja foarte bune; anul acesta, vom pulveriza aceste numere. Există o cerere uriașă”, spune Christian Delcourt, un purtător de cuvânt al aeroportului din Liege. Când a apărut prima dată criza, marfa aeriană a fost folosită pentru a transporta milioane de măști de față și alte echipamente medicale către sistemele de îngrijire a sănătății din Europa. Aeroportul din Liege – principala destinație a  platformei chinezești Alibaba – a devenit poarta de acces către Europa pentru distribuția livrărilor de măști de față din Asia, notează Politico. Aeroportul East Midlands a preluat acest rol pentru Marea Britanie. De asemenea, după o înțelegere cu Programul alimentar european, Liege a devenit un nod de transport pentru țările în curs de dezvoltare. Se adaugă și comerțul electronic, care  a dus la o creștere al traficului mărfurilor cu 12% în ultimele luni. Numărul zborurilor de marfă a crescut cu 15%  și în Koln, o adevărată “asigurare pe viață” spun companiile aeriene. Industria aviației a avertizat că ar putea dura până la cinci ani pentru ca sectorul să revină la nivelurile pre-COVID-19. În timp ce acest lucru înseamnă o luptă îndelungată pentru companiile aeriene de pasageri și aeroporturile mari care le deservesc, aeroporturile de marfă și expeditorii se așteaptă să se mențină la o afacere stabilă pentru anii următori. Perspectiva roz pentru mărfuri nu înseamnă că aeroporturile mici se îndepărtează de zborurile de pasageri. În timp ce East Midlands a fost „norocos” să își desfășoare activitatea de transport de marfă, asta nu compensează declinul traficului de pasageri – în scădere cu 80%. „Nu este durabil. Avem nevoie ca pasagerii să se întoarcă”, a declarat directorul general Clare James.

Ultimele stiri

  • De ce nu pleacă PSD din guvern?
  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Exit mobile version