AcasăȘTIRI EXTERNEMahalagismul aduce milioane. Oprah Winfrey, adevărata câștigătoare în circul ambulant Meghan-Harry

Mahalagismul aduce milioane. Oprah Winfrey, adevărata câștigătoare în circul ambulant Meghan-Harry

Mahalagismul aduce milioane. Oprah Winfrey, adevărata câștigătoare în circul ambulant Meghan-Harry

Demnitatea, respectul de sine, al instituției casei regale britanice, al poporului britanic, par drumuri din ce în ce străine pentru ducele și ducesa de Sussex. Și o mină de aur pentru cea mai puternică femeie din industria de „divertisment” din SUA.

La 67 de ani, Oprah Winfrey își poate freca mâinile, în urma loviturii date cu interviul mereu nefericitei Meghan și al ei cuminte soț, prințul Harry, primul acordat de mediatizatul cuplu după exilul lor californian.

Dacă prezentatoarea este foarte celebră în SUA, unde starurile i se confesează pe bandă rulantă, această nouă lovitură confirmă statutul lui Winfrey pe toate continentele, unde peripețiile membrilor casei de Windsor sunt foarte prizate.

Asta fără a mai socoti partea financiară, pentru că showbiz înseamnă înainte de toate o afacere. Pe acest teren, Oprah este cea mai bună jucătoare. Potrivit Wall Street Journal, CBS i-a oferit aproximativ 8 milioane de dolari pentru a obține prima difuzare a acestui rendez-vous princiar.

Acordul incluzând și dreptul de a-l revinde apoi pe piața internațională. Peste șaizeci de canale tv, cu tot atâtea contracte diferite, au cumpărat drepturile de retransmisie. Cel mai important contract fiind, fără îndoială, cel semnat cu rețeaua britanică ITV care ar fi cheltuit un milion de lire sterline pentru difuzarea văicărelilor princiare, luni seara.

În Franța, TMC a vârât mâna în buzunar, fără a comunica prețul de achiziție, scrie Le Point.

Cu scoruri bune de audiență. CBS a adunat, duminică, peste 17 milioane de telespectatori. E drept, departe de interviul realizat de Oprah cu Michael Jackson, în 1993, care fusese urmărit de peste 30 de milioane de gospodării, dar este în continuare unul dintre cele mai bune scoruri ale canalului american, în afara audiențelor competițiilor sportive.

30 de secunde de publicitate, vândute cu 325.000 de dolari, în ziua interviului

CBS, mizând pe interesul publicului, și-a recuperat parțial investiția prin vânzarea a 30 de secunde de publicitate cu 325.000 de dolari, adică dublul tarifului clasic.

În Anglia, ITV a obținut audiențe de top, cu 11 milioane de britanici. În ceea ce privește TMC, acesta a obținut, de asemenea, un scor foarte bun, cu 1,5 milioane de telespectatori lipiți de ecranele lor pentru a asculta secretele lui Meghan.

Trei ani s-a pregătit terenul

Oprah își planificase lovitura de mult timp. Ea s-a apropiat de Meghan în primăvara anului 2018, înainte de nunta ei, obținând o întâlnire la Palatul Kensington, înainte de simpatiza și cu mama ei.

Invitată la nunta princiară, Oprah va fi prima care va susține cuplul în dorința lui de „emancipare”, păstrând legătura și oferindu-le sfaturi, în calitate de vecini ai săi, în foarte elegantul oraș californian Montecito.

La un an după exilul lui Meghan și al lui Harry, momentul era potrivit pentru organizarea evenimentului media.

Oprah Winfrey a negociat cu mari rețele, între care ABC și NBC, înainte de a încheia un contract cu CBS, cu care, de altfel, a lucrat mult timp.

Compania sa, Harpo Productions, rămâne proprietarul conținutului, ceea ce ar trebui să îi aducă, pe lângă cele 8 milioane de dolari, bani mulți în viitor, sub formă de extrasuri sau reluări.

Suficient pentru a-și mai rotunji averea, care, potrivit Forbes, depășește 2,5 miliarde de dolari, făcând-o pe Oprah cea mai puternică femeie din industria de divertisment din Statele Unite.

Ducii de Sussex s-ar fi văicărit pe gratis

Potrivit Wall Street Journal, Meghan și Harry nu au primit niciun dolar pentru dramoleta lor. Chiar dacă este greu de crezut, din moment ce intenționează acum să-și monetizeze ieșirile sau intervențiile publice. Se poate presupune că s-au bazat pe puterea de foc a prietenei Oprah pentru a-și optimiza comunicarea.

Aceasta este ultima lor armă  împotriva Windsorilor: cu cât au mai multă empatie din partea publicului, cu atât vor fi mai populari. Dar, făcându-și din confortabila viață o telenovelă, există riscul să-și obosească fanii. Câți au mai rămas.

author avatar
Tudor Borcea