AcasăȘTIRI EXTERNEMagazinele de caritate, o afacere pe timp de pandemie

Magazinele de caritate, o afacere pe timp de pandemie

Magazinul Crucii Roșii Britanice, redeschis recent, este situat într-un cartier foarte șic din Londra și vinde haine și încălțăminte la mâna a doua cu prețuri accesibile.

„Prefer să deschid cu restricții decât deloc. Ne-am întors imediat în zilele normale de înainte de criză”, spune managerul Ernestina Fonseca. Veniturile ei zilnice ating 1.200 de lire sterline (1.327 euro), în ciuda programului redus, timpului petrecut pentru dezinfectare(curățenie cu aburi, inclusiv pentru marfa returnată) și numărului limitat de cinci clienți simultan. Sunt aproximativ 9000 de astfel de magazine în Regatul Unit(doar la Oxfam funcționează 650), un sector care reprezintă miliarde de euro și arată starea de bine a organizațiilor de caritate care le ajută să se finanțeze, comentează AFP. Pandemia le-a lovit afacerile, au fost închise locații frecventate, iar din cei 250.000 de voluntari se vor întoarce acum la muncă doar jumătate, explică Robin Osterley, directorul general al Asociației Caritate Retail. Pentru a compensa deficiența, sectorul a încheiat un parteneriat cu programul voluntar de serviciu public pentru a atrage tineri între 16 și 17 ani. „Magazinele de caritate vor supraviețui, deoarece modelul lor de afaceri funcționează”, generând 300 de milioane de lire sterline pe an”, subliniază Osterley. Guvernul a eliberat de urgență 750 de milioane de lire sterline în mai pentru a permite organizațiilor de caritate să facă față pandemiei.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
124 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger