AcasăȘTIRI EXTERNELupta cu risipa alimentară. Un supermarket elimină eticheta „a se consuma înainde...

Lupta cu risipa alimentară. Un supermarket elimină eticheta „a se consuma înainde de”. Clienții vor decide ce consumă „mirosind”

Lupta cu risipa alimentară. Un supermarket elimină eticheta „a se consuma înainde de”. Clienții vor decide ce consumă „mirosind”

Lanțul supermark Waitrose din Marea Britanie a anunțat luni că va elimina datele de valabilitate de consum de pe aproape 500 de produse proaspete pentru a combate risipa de alimente.

Începând din septembrie, Waitrose va elimina etichetele cu mențiunea „a se consuma de preferință înainte de” (best before) – o dată orientativă până la care un produs poate fi consumat în siguranță – de pe aproape 500 de produse proaspete, în special fructe și legume ambalate, a anunțat compania.

4,5 milioane de tone de alimente, aruncate în fiecare an

Măsura „are ca scop reducerea cantității de deșeuri alimentare în gospodăriile din Marea Britanie prin încurajarea clienților să își folosească propria judecată” atunci când decid dacă un produs mai este comestibil sau nu, a adăugat lanțul de supermarketuri.

„Risipa de alimente este încă o problemă majoră”, iar gospodăriile din Marea Britanie „aruncă 4,5 milioane de tone de alimente comestibile în fiecare an”, a declarat Marija Rompani, director de sustenabilitate al grupului John Lewis care deține rețeaua de magazine Waitrose.

„Estimăm că eliminarea datelor de pe fructele și legumele proaspete ar putea salva echivalentul a 7 milioane de coșuri de alimente de la gunoi”, a declarat Waitrose, scrie Boursorama.

Compania calcă pe urmele altor retaileri britanici, precum gigantul din industrie Tesco, care a eliminat datele de valabilitate pentru aproximativ 100 de produse începând cu 2018, și mai recent Marks and Spencer, care a făcut același lucru pentru 300 de articole.

Morrisons, un alt lanț de supermarketuri, a anunțat în ianuarie că a eliminat nu data recomandată, ci data limită de consum de pe 90% din laptele de marcă proprie, încurajându-i pe clienți să miroasă conținutul sticlei pentru a vedea dacă mai este bun de consum sau nu.

author avatar
Tudor Borcea
452 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger