Creșterea facturilor la energie și a unei penurii critice de lucrători care duc la constrângeri în ceea ce privește aprovizionarea cu alimente și combustibil amenință cu blocarea recuperării Marii Britanii de la pandemie și cu proteste pe stradă.
Crizele au stârnit discuții în ziare și în rândul politicienilor despre o „iarnă a nemulțumirilor”, o referire la valul de greve din 1978-79 care a adus în genunchi economia britanică.
Se vorbește chiar despre “stagflare”, combinația de coșmar dintre stagnarea economiei și inflația ridicată.
Ponoasele Brexitului
Deși întârzierile lanțului de aprovizionare și creșterea costurilor cu alimentele și energie afectează mai multe economii majore, Marea Britanie suferă mai mult din cauza Brexitului, notează CNN. Mai exact, forma Brexitului urmărită de guvernul britanic – care a introdus politici stricte de imigrație și a scos țara de pe piața UE pentru bunuri și energie, ceea ce face mult mai dificil pentru companii să angajeze lucrători europeni.
În graba ideologică a prim-ministrului Boris Johnson de a „face Brexit” pe fondul negocierilor cu Uniunea Europeană, acordurile din mai multe domenii cruciale, inclusiv energia, au fost respinse.
Locuri de muncă vacante, aprovizionare vulneabilă
Marea Britanie a înregistrat un record de 1 milion de locuri de muncă vacante în perioada iunie – august, potrivit Office for National Statistics. Multe produse nu au fost livrate ca urmare a unui număr mai mic de șoferi de camioane.
Guvernul a fost forțat să retragă parțial urmele politicii sale stricte de imigrare post-Brexit după ce mii de benzinării au rămas în pană de combustibil în weekend și comercianții cu amănuntul au avertizat că țara are doar 10 zile pentru a „salva Crăciunul”. Executivul va elibera vize temporare pentru 10.500 de șoferi străini de camioane.
Dar grupurile din industrie spun că măsura nu va face prea multe diferențe, în parte pentru că nu este clar dacă lucrătorii din UE vor să se întoarcă într-o țară care a devenit mai ostilă față de prezența lor.
Armata se pregătește acum să ajute la livrarea combustibilului pe fondul avertismentelor din partea Asociației Medicale Britanice, potrivit căreia lucrătorii din domeniul sănătății, inclusiv șoferii de ambulanță, nu își vor putea face treaba.
De asemenea, Marea Britanie, care a părăsit piața internă a energiei din UE la 31 decembrie 2020,se confruntă cu o creștere a costurilor gazelor naturale și a electricității.
Economia țării rămâne cu 2,1% mai redusă decât înainte de pandemie, iar economiștii de la Berenberg nu prevăd o recuperare completă până în al doilea trimestru al anului 2022. Prin comparație, S&P Global Ratings se așteaptă ca Europa să revină la nivelul anterior crizei înainte de sfârșitul acestui an.
Englezoii aia tampiti care in ling in kurkubeu pe bufonul, de fapt pe clown-ul ala de BoJo, sa manance mult rahat, mai ales turcesc, ca o sa ii faca mai suplii, sa nu mai fie asa de obezi cum sunt acum majoritatea pe acolo !! Pai, dar ce a-ti crezut bai englezoilor, ca ce se va intampla daca va tin aia in arest la domiciliu 1 an si jumate, nu o sa devenit majoritatea mult mai rotunzi ? 🙂 Exact, evrika, a-ti devenit mult mai rotunzi, iar acum veti umple cu totii spitalele voastre de kakat, bai tampitilor ipohondrii, in curand insula aia o sa devina destul de pustie de cobai pe 2 picioare, mai ales aia multi dublu vaxinati in cap !! Ha ha ha 🙂 Bai, l-ati prins pe diavol de picior, acum o sa vedeti voi iarna asta distractie nationala, o sa fie ca in 28 Days After !! Ha ha ha 🙂
@ Vaccinarea susține și chiar încurajează și poluarea și este o formă de poluare , ? Existența și starea naturală a ființelor vii nu ar trebui să implice condiția de vaccinare , ? Vaccinarea are ca scop și funcționarea industriilor și activităților poluante, fiind încurajată de cei ce plătesc chiar și recompense pentru aceia ce se lasă vaccinați, ?