AcasăȘTIRI EXTERNEItalia: începe procesul privind prăbușirea podului Morandi

Italia: începe procesul privind prăbușirea podului Morandi

Procesul a 59 de persoane, printre care fostul director general al Atlantia, Giovanni Castellucci, pentru prăbușirea mortală în 2018 a podului Morandi din Genova, s-a deschis joi în orașul italian.

Podul Morandi, operat de Autostrade per l’Italia (Aspi), filiala de autostrăzi a Atlantia, s-a prăbușit la 14 august 2018, provocând moartea a 43 de persoane. Dezastrul a scos în evidență starea de degradare a unor infrastructuri din Italia.

Procesul, care ar putea dura  mai mult de un an, se desfășoară în cea mai mare sală de judecată din Genova, în prezența rudelor victimelor, în timp ce afară a fost instalat un cort cu ecrane video pentru a găzdui publicul și jurnaliștii care doresc să asiste.

Procurorii vor să cheme în fața instanței 178 de martori, printre care actualul director general al Aspi, Roberto Tomasi, și doi foști miniștri ai infrastructurii.

Potrivit unor surse judiciare, mai mulți avocați ai apărării au respins concluziile raportului de expertiză – a cărui elaborare a durat un an – și ar putea cere anularea acestuia și întocmirea unuia nou.

„Se așteaptă ca procesul să fie lung și complex”, a declarat pentru AFP Egle Possetti, purtătoarea de cuvânt a comitetului familiei victimelor, care și-a pierdut sora, cumnatul și doi nepoți în prăbușirea podului.

Judecătoarea Paola Faggioni, care a ordonat procesul în aprilie anul trecut, a acceptat, de asemenea, soluția financiară propusă de Autostrade și de compania sa soră SPEA.

Acuzațiile împotriva fostului șef al Atlantia, care riscă o pedeapsă maximă de 15 ani de închisoare dacă va fi condamnat, includ subminarea siguranței rutiere și omisiunea intenționată a măsurilor de prevenire a dezastrelor.

Prăbușirea podului Morandi a stârnit indignare în Italia și a declanșat o dispută între Atlantia, controlată de familia Benetton, și guvern.

Această dispută s-a încheiat în iunie 2021, odată cu vânzarea participației majoritare a Atlantia în Autostrade către Cassa Depositi e Prestiti (CDP), deținută de stat, și către investitori asociați.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
299 afisari

1 COMENTARIU

  1. Prabusirea podului a lasat pe drumuri sute de prostituate care te rezolvau sub pod. Numai eu stiu cati baietasi plang!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger