AcasăȘTIRI EXTERNEIndustria globală de textile luptă pentru supraviețuire

Industria globală de textile luptă pentru supraviețuire

Retailerii de îmbrăcăminte din Europa şi America au acumulat stocuri nevândute şi decid să îşi reducă cererea pentru sezonul de primăvară. O industrie, deja lovită de un dezastruos an 2020, care își vede speranțele de recuperare străpunse de un nou val de blocaje Covid-19 și de lansări neuniforme de vaccinuri. 

Marii comercianți cu amănuntul se confruntă cu stocuri uriașe de haine de anul trecut, care în mod normal ar fi fost eliminate cu prilejul soldurilor. Lanţul britanic Primark a dezvăluit că are în depozite haine în valoare de 150 milioane de lire sterline (205 milioane de dolari) din sezonul primăvară/vară 2020 şi aproximativ 200 milioane de lire sterline din sezonul toamnă/iarnă. La nivel mondial,  valoarea hainelor nevândute, aflate în magazine şi depozite, variază între 140 şi 160 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de nivelul normal, conform estimărilor firmei de consultanţă McKinsey. În acest context, Marks & Spencer(Marea Britanie) şi Hugo Boss(Germania)au decis să facă comenzi mai mici decât de obicei pentru colecţia de primăvară din acest an, potrivit Reuters. “Majoritatea brandurilor se confruntă cu o situație dificilă. Toată lumea abordează în prezent o politică conservatoare privind achizițiile. Ştiu că mulţi au întârziat plăţile”, a declarat Ron Frasch, asociat la firma de private equity Castanea Partners, care colaborează cu mai multe mărci de îmbrăcăminte.

Fabricile nu mai primesc comenzi

Aceste probleme ricoșează asupra producătorilor de îmbrăcăminte, precum Bangladesh, puternic dependenți de exporturile de textile. Cincizeci de fabrici chestionate de Asociația producătorilor și exportatorilor de articole de îmbrăcăminte din Bangladesh au declarat că au primit cu 30% mai puține comenzi decât de obicei în acest sezon, întrucât blocările dinaintea Crăciunului în mare parte a Europei, urmate de o nouă izolare introdusă în luna ianuarie în Japonia, au lovit afacerile lor. “De obicei, comenzile vin cu trei luni în avans. Însă nu avem comenzi pentru luna martie. Operăm la 25% din capacitate. Am unele comenzi pentru a menţine fabrica în funcţiune în februarie. După acea, nu ştiu cum vom supraviețui”, spune Shahidullah Azim, proprietarul unei fabrici de textile din Dacca, printre clienţii căruia se numără o serie de retaileri nord-americani și europeni. Miran Ali, care deține patru fabrici în Bagladesh și, totodată, reprezintă Star Network, o alianță de producători din șase țări asiatice, a precizat că se confruntă cu probleme similare. Anul trecut a fost dur pentru industria confecțiilor, în condiţiile în care vânzările au scăzut cu 17% comparativ cu 2019. Estimările pentru 2021 variază de la prognozele pesimiste ale unei căderi de 15% McKinsey) la o recuperare de 11%(Euromonitor). De fapt, viitorul este incert.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
134 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger