Eșecul negocierilor asupra unui acord post-Brexit între UE și Marea Britanie ar provoca o scădere bruscă a comerțului cu automobile. Un total de 23 de organizații naționale reprezentative din Europa au convocat „UE și Marea Britanie pentru a asigura fără întârziere un acord ambițios de liber schimb”.
Acest apel vine la sfârșitul unei săptămâni de fricțiuni intense între Londra și Bruxelles, ceea ce ridică temerea unui eșec al negocierilor, cu cincisprezece săptămâni înainte de sfârșitul perioadei de tranziție Brexit stabilită pentru 31 decembrie. Dacă acest scenariu devine realitate, la pierderea comercială estimată la 110 miliarde de euro pe parcursul a cinci ani până în 2025 s-ar adăuga alte 100 de miliarde de euro din scăderea de producție cauzată anul acesta industriei auto de pandemia de coronavirus. Această pierdere ar reprezenta o amenințare pentru un sector care reprezintă un total de 14,6 milioane de locuri de muncă britanice și europene, sau unul din 15 locuri de muncă din regiune, avertizează în special Asociația producătorilor europeni de automobile ( ACEA) și principalele organizații naționale, precum CCFA în Franța, VDA în Germania sau SMMT în Regatul Unit. În absența unui acord comercial, UE și Marea Britanie ar fi forțate să tranzacționeze în conformitate cu normele OMC care prevăd taxe vamale de 10% pentru autoturisme și până la 22% pentru autoutilitare și camioane. „Astfel de impozite, mult mai mari decât marjele majorității producătorilor, ar trebui cu siguranță să fie transmise consumatorilor, scumpind vehiculele, reducând alegerea și afectând cererea”, spun organizațiile auto.