AcasăȘTIRI EXTERNEÎn prag de sărbători, legume și fructe din carton în supermarketuri

În prag de sărbători, legume și fructe din carton în supermarketuri

În prag de sărbători, legume și fructe din carton în supermarketuri

Pentru a acoperi penuriile de tot felul supermarketurile din Marea Britanie folosesc fructe și legume din carton.

Situație dificilă a supermarketurilor britanice cauzată de numeroase penurii din cauza Brexit și Covid-19, care, în ultimele săptămâni, a golit rafturile, nu mai este doar palpabilă: este acum vizibilă, dacă nu de râs.

Magazinele, brusc prea mari

The Guardian raportează că unele dintre aceste tarabe, mari sau mici, au decis să înlocuiască fructele și legumele care erau de obicei pe rafturi cu cutii de carton imprimate cu fotografii ale produselor, pentru a umple (foarte) artificial golurile.

Diferite supermarketuri ale mărcii Tesco, de exemplu, care au promovat public o logistică puternică pentru a face față crizei, și-au văzut rafturile de fructe și legume umplându-se ca prin magie cu imagini cu portocale, struguri, morcovi sau sparanghel, provocând unele comentarii acide pe rețelele de socializare.

Aceste lipsuri de lungă durată nu se datorează doar complicațiilor cauzate de Brexit pentru importuri, pentru angajarea de forță de muncă la fermele britanice, de șoferi pentru camione, inclusiv pentru aprovizionat benzinăriile.

Potrivit The Guardian, situația de la granițe a fost exacerbată de apropierea sezonului de Crăciun și de o creștere a cozilor la vamă. Cotidianul subliniază că practica nu este nouă și explică că aceste fructe și legume din carton sunt rezultatul unei alte cauze, mai structurale: supermarketurile britanice sunt prea mari, scrie Slate.

„A devenit ceva destul de comun”, a declarat expertul Bryan Roberts. „Nu numai din cauza penuriei, ci și pentru că multe dintre marile magazine sunt acum prea mari”.

Apariția unor hard discounteri precum Aldi sau Lidl  a forțat astfel unele din aceste magazine să reducă numărul de referințe și produse oferite clienților lor, pentru a reduce costurile și a rămâne competitive. Sursa citată detaliază că o mare franciză precum Tesco ar putea afișa până la 40.000 de referințe, în timp ce un supermarket discount se mulțumește cu 3.000 de produse diferite.

Însă combinația dintre Brexit și pandemia Covid-19 a amplificat fenomenul, Marea Britanie pregătindu-se să experimenteze, potrivit unor analiști, o primă formă de descreștere economică.

author avatar
Tudor Borcea