Proprietarul Twitter a declarat luni că Apple „amenință” că va elimina rețeaua socială din magazinul de aplicații pentru iPhone. Declarând că se află „în război”, Elon Musk a acuzat Apple de cenzură și a criticat „taxa secretă” pe care aceasta o percepe asupra cheltuielilor utilizatorilor via App Store.
Elon Musk a declarat că Apple „amenință” că va elimina rețeaua socială din magazinul de aplicații pentru iPhone. „Apple a amenințat că va elimina Twitter din App Store, dar refuză să ne spună de ce”, a declarat șeful Twitter, după o serie de tweet-uri în care acuză marca Apple de cenzură și abuz de poziție dominantă.
Sondajele, noua strategie a lui Musk
Apple has also threatened to withhold Twitter from its App Store, but won’t tell us why
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
„Apple a oprit practic publicitatea pe Twitter. Urăsc ei libertatea de exprimare în America?”, a spus el, înainte de a-l apela pe șeful companiei californiene: „Ce se întâmplă Tim Cook?”.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
„Amenință Apple disponibilitatea Twitter în App Store sau face cereri de moderare a conținutului?”, l-a întrebat un utilizator pe Elon Musk, care a răspuns „da”.
De asemenea, a publicat un sondaj pentru a obliga Apple să facă publice toate acțiunile de cenzură care au fost întreprinse și care i-ar fi afectat peclienții săi.
Apple should publish all censorship actions it has taken that affect its customers
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Atac pe mai multe fronturi
Patronul Tesla, care a concediat mai mult de jumătate din personalul Twitter, pare hotărât să provoace Apple.
„Suprimarea secretă a libertății de exprimare de către Apple. Clienții nu au fost niciodată informați. Ce naiba este asta?”, a scris el pe Twitter ca răspuns la o postare de pe un alt cont, acuzând Apple de cenzură pe tema Covid-19.
El a promis apoi că va publica în viitorul apropiat „Twitter files” (termen pentru documentele dezvăluite de denunțători) privind „suprimarea libertății de exprimare”, deoarece „publicul merită să știe ce s-a întâmplat cu adevărat”.
El a postat un meme care arată o mașină pe nume „Elon” care părăsește autostrada în direcția „declarării războiului”, în loc să continue direct spre „plata a 30%”, comisionul Apple pentru cheltuielile utilizatorilor prin intermediul magazinului de aplicații, informează France 24.
„Știați că Apple are o taxă secretă de 30% pe tot ceea ce cumpărați prin magazinul lor de aplicații?”, a întrebat el din nou.
Mulți editori de aplicații, în frunte cu Epic Games (Fortnite), au contestat public în ultimii ani comisionul de 15-30% pe care Apple și Google îl percep pentru cheltuielile efectuate via magazinele lor de aplicații.
Un impact financiar major
Șeful Tesla pledează pentru o relaxare a moderării conținutului pe rețeaua de socializare, în conformitate cu viziunea sa absolutistă asupra libertății de exprimare. Recent, a reușit să restabilească contul lui Donald Trump și să interzică alte personalități după ce au încălcat regulile.
Abordarea sa a speriat multe mărci, de la General Motors la Pfizer, care și-au suspendat publicitatea pe platformă. Cifra de afaceri a Twitter depinde în proporție de 90% de veniturile din publicitate. Potrivit Washington Post, în primul trimestru al acestui an, Apple a fost cel mai mare advertiser al rețelei, cheltuind 48 de milioane de dolari, adică peste 4% din veniturile trimestriale.
Lupta împotriva mesajelor problematice (hărțuire, dezinformare, discursuri de ură etc.) este, de asemenea, esențială în raport cu autoritățile (Uniunea Europeană, de exemplu, cere platformelor să elimine rapid conținuturile ilegale) și cu sistemele de operare mobile, și anume iOS (Apple) și Android (Google).
Cei doi giganți pot interzice orice aplicație care nu respectă regulile lor, adesea vagi, în materie de conținut, cu consecințe „catastrofale” pentru aplicația respectivă, a explicat în urmă cu zece zile Yoel Roth, fost șef al securității la Twitter.
„Apple și Google au o putere enormă asupra deciziilor pe care le ia Twitter”, a rezumat el într-un editorial publicat de New York Times. Reprezentanții acestora „își exprimă în mod regulat obiecțiile față de anumite conținuturi”, ceea ce duce „la întârzieri în proiecte și crize care pot dura săptămâni sau luni”.
& https://www.youtube.com/watch?v=gi5Hm2MfyjU&pbjreload=101 , ?