AcasăȘTIRI EXTERNEHackerii pot paraliza comerțul mondial. Navele port-container, bombe cu ceas

Hackerii pot paraliza comerțul mondial. Navele port-container, bombe cu ceas

Hackerii pot paraliza comerțul mondial. Navele port-container, bombe cu ceas / Foto: Unsplash

Hackerii ar putea paraliza comerțul mondial prin piratarea navelor port-containere. Într-o perioadă în care tensiunile sunt deja extreme, în special din cauza pandemiei Covid-19 și a războiului din Ucraina, cea mai mică problemă în lanțul de aprovizionare global poate afecta industrii întregi, provocând penurii de toate felurile.

Prin urmare, întreprinderile și guvernele sunt deosebit de atente la riscurile la care este expus comerțul internațional.

Vulnerabilitatea informatică a navelor

Una dintre cele mai recente preocupări ale autorităților este vulnerabilitatea informatică a navelor port-containere, care transportă marea majoritate a mărfurilor din întreaga luma.

Una dintre primele alerte majore a venit în 2019, când o astfel de navă a suferit un atac cibernetic la sosirea în portul New York. Deși atacul nu a afectat sistemele critice de control, potrivit Gărzii de Coastă americane, acesta a „degradat semnificativ funcționalitatea computerului de la bord”.

Pe măsură ce navele își modernizează tehnologia de la bord, crește și potențialul de abuz al hackerilor, fără ca măsurile de securitate cibernetică să se adapteze în consecință.

Cu toate acestea, așa cum a declarat Paza de Coastă în raportul său privind incidentul, în 2019, „atunci când motoarele sunt controlate printr-un clic de mouse (…) protejarea acestor sisteme cu măsuri adecvate de securitate cibernetică este la fel de importantă ca și controlul accesului fizic la navă sau efectuarea întreținerii de rutină a mașinilor tradiționale”.

O amenințare în creștere

Întrebat de Bloomberg, amiralul Wayne Arguin, de la Paza de Coastă, nu a dorit să ofere date precise privind numărul de atacuri asupra navelor de containere, dar a spus că „rețelele informatice sunt testate în fiecare zi”.

Deși de o natură ușor diferită, nefericitul incident al armatorului Maersk, lovit în 2017 de ransomware-ul NotPetya, este încă proaspătă în mintea tuturor.

Până în prezent, niciun alt atac nu a provocat pagube majore, dar „cu cât se întâmplă mai multe incidente, cu atât hackerii înțeleg mai bine ce pot face odată ce au preluat controlul asupra sistemelor operaționale”, a declarat un expert în securitate cibernetică pentru Bloomberg.

Organizația Maritimă Internațională, divizia de transport maritim a ONU, a publicat un set de reguli de siguranță pe care companiile de transport maritim de marfă trebuie să le adopte începând cu 2021. Dar nu toată lumea se conformează, scrie Korii/Slate.

În timp ce unele companii fac tot ce le stă în putință pentru a-și securiza navele, altele „se mulțumesc cu strictul necesar pentru a fi certificate”, explică Rahul Khanna, care conduce departamentul de analiză a riscurilor maritime al asigurătorului Allianz. Cu riscul ca hackerii să treacă de la pirataj la piraterie.

author avatar
Tudor Borcea
271 afisari

1 COMENTARIU

  1. Hackerii sunt puși pe fapte rele și cum să strice treburile. Poate că îi folosește cineva la aceste acțiuni.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger