Clubul auto german ADAC, cel mai mare club automobilistic din Germania și Europa, a examinat calitatea materialelor și a finisajelor a 580 de mașini. Rezultatul este dezamăgitor: multe modele lasă de dorit. Inclusiv cele ale mai multor mărci de top.
Industria auto se află în plin proces de transformare către electromobilitate. În această nouă tehnologie se investesc miliarde de dolari. Scopul este de a trezi dorința de cumpărare în rândul clienților, care cer o autonomie electrică cât mai mare, servicii digitale din ce în ce mai extinse – deci tablou de bord digital și ecrane mari. Practic, orice comandă (buton) fizică va dispărea, fiind înlocuită cu una tactilă.
Toate aceste cerințe îi costă pe producători. O mulțime de bani. Și trebuie să vină de undeva. Care este rezultatul? Mărcile economisesc bani oriunde pot.
Grupul VW, aspru criticat
Acest lucru nu surprinde pe nimeni. Pe lângă investițiile lor mari, producătorii de automobile doresc să continue să facă bani cu produsele lor. Și pentru a face cât mai mulți bani, nu ezită să reducă calitatea vehiculelor, scrie Blick.
Acest lucru a fost demonstrat de testul de calitate ADAC din acest an, în cadrul căruia a fost examinată calitatea materialelor și a finisajelor a 580 de automobile. Concluzia clubului auto german: „Calitatea se deteriorează la multe modele. Chiar și mașinile scumpe nu sunt adesea de foarte bună calitate”
Testele ADAC sunt deosebit de dure cu Volkswagen. „Grupul Volkswagen se află în prezent pe o pantă descendentă”, spun aceștia. Experții critică în special modelul Audi A3. În comparație cu modelul anterior, se spune că această mașină a fost supusă unor economii de bani.
Lista de defecte este lungă. Ridicarea podelei portbagajului scoate la iveală tablă goală. Nu există nici căptușeală pentru cadrul ușii. Neglijența din interior – cândva o zonă emblematică a celor de la Audi – este și mai semnificativă. Materialele plastice nu îndeplinesc cerințele de calitate ale mărcii cu patru inele.
De asemenea, testul a constatat că aspectul lui VW Golf 8 a regresat. Volvo, pe de altă parte, arată cum poate face mai mult cu XC40, care a obținut cel mai bun rezultat în rândul mașinilor compacte (clasate în dicționarul ADAC în categoria „clasa medie inferioară”).
Mercedes Clasa C dezamăgește
Dar nu doar Audi, filiala premium a VW, este criticată. „Specialiștii ADAC sunt deosebit de dezamăgiți de actualul Mercedes Clasa C”, se arată în raport. Spre deosebire de penultimul model, care a impresionat totuși experții în ceea ce privește finisajul, acesta ar fi mai jos calitativ.
În cazul mașinilor mici și foarte mici, presiunea costurilor este deosebit de mare, iar marja de profit este redusă. Toyota este în general creditată cu un finisaj solid. Dar, deși noul Aygo X costă acum semnificativ mai mult decât predecesorul său, se spune că micuța mașină japoneză are în continuare slăbiciuni materiale aproape identice și se află pe ultimul loc în clasa sa.
Dar nici VW Up și Hyundai i10 nu au un scor deosebit de bun. Tocmai modelele mai mici i10 și i20 ale producătorului coreean au lăsat de dorit în ultima vreme în ceea ce privește calitatea finisajelor.
Verdictele ADAC influențează producătorii
În schimb, testerii ADAC au înregistrat o îmbunătățire la Renault Zoe electric. Iar faptul că un preț semnificativ mai mare poate însemna și o calitate mai bună este demonstrat de BMW i3, Mini Cooper S cu cinci uși și Honda e, mașinile mici cu cel mai bun clasament.
Pentru modelele mai scumpe și mai luxoase, marjele sunt mai mari. Prin urmare, ne-am putea aștepta ca nevoia de a economisi bani să nu fie atât de pronunțată. Cu toate acestea, testerii ADAC au identificat și câteva „oi negre”. De exemplu, Toyota Highlander, construit în principal pentru piața americană, care nu este atât de exigentă în ceea ce privește aspectul, sau modelele americane Ford Mustang și Chevrolet Camaro.
Producătorii germani de automobile premium Porsche, BMW, Mercedes și Audi, cu modelele lor Taycan, Panamera, Seria 5 și Seria 7, Clasa E și Q7, demonstrează că se poate și altfel, obținând note maxime.
Testele regulate de calitate ale clubului auto german au o influență clară asupra producției de vehicule. ADAC a constatat că, datorită feedback-ului negativ de la ultima sa evaluare, modelele care anterior aveau un rating scăzut au fost îmbunătățite în general. Este de așteptat dacă același lucru se va întâmpla și în epoca de tranziție către mobilitatea electrică.
Este mentalitatea consumer products…adica produse pentru consumatori,precum sapunul lichid,hartia igienica.Volkswagen made in china…calitate slaba si pret de lux
Nu numai în auto marii fabricanți sînt înțeleși să facă lucrurile din ce în ce mai rele.
A se vedea Cartelul Phebus cînd cei mai mari fabricanți de becuri din lume (Philips, AEI, Osarm și GE) au hotărît să reducă durata de viața a becurilor la maxim 1000 de ore. Este un bec fabricat în 1901 ce încă luminează. Din cînd în cînd testau becuri de la celalți membri ai cartelului și dacă găseau loturi ce țineau mai mult cei „vinovați” trebuiau să plătească celorlalți o amendă.
turcism!
Pe bune?? Te obliga cineva sa iei mașina? Mergi cu bicicleta… trotineta sau transportul in comun!
Esti platit sa bati campii?
Ești bolnav mintal moșule,îți sugerez sa mergi tu cu bicicleta sau trotineta de la Friedrichshafen pana la Berlin(exclus trenul,faci 24 ore)
Berilă ai dreptate ! Nu te obligă nimeni să cumperi VW-Audi care e cea mai mare păcăleala, plătești marca,nu calitate…s-a dovedit că păcălesc testele ! Știți ceva? Mi-am cumpărat Sandero Stepway și sunt fff mulțumit de ea : 5 l consum,camera retro,radar anti-coliziune,nu papă de la un schimb la altul nici un gram de ulei ca VW…nu o dau pe mașini di grupul VW