AcasăȘTIRI EXTERNEGermania vrea să limiteze dominația Google pe web

Germania vrea să limiteze dominația Google pe web

Germania vrea să limiteze dominația Google pe web

Hegemonia Google pe web în Germania ar putea fi limitată de autoritatea de concurență, în beneficiul altor jucători.

Autoritatea germană de concurență a deschis miercuri, 5 ianuarie,  calea pentru implementarea unor restricții asupra activităților gigantului american Google în această țară, prin aplicarea unei legi recente care îi întărește prerogativele asupra companiilor cu „importanță semnificativă pe piețe”.

„Practici anticoncurențiale specifice Google”

Potrivit deciziei pronunțate de Oficiul Federal Anti-Cartel, care a deschis o anchetă împotriva Google și a companiei-mamă, Alphabet, în urmă cu câteva luni, aceste companii au impact asupra concurenței.

Autoritatea de reglementare „poate acum să ia măsuri împotriva unor practici anticoncurențiale specifice ale Google”, se arată într-un comunicat.

Oficiul Anti-Cartel aplică o lege care a intrat în vigoare anul trecut, care îi întărește puterile împotriva companiilor, în principal digitale, care domină piața. În virtutea ei, investigații au fost lansate împotriva Facebook, Amazon și Google. Decizia vizând Google este prima dată de antitrustul german, scrie 20 Minutes.

În special, legea permite luarea de măsuri imediate pentru a preveni anumite practici, de exemplu „auto-referențierea serviciilor de grup” pe platformele sale sau „împiederea companiilor terțe să intre pe piață”.

Potrivit autorității de concurență, legea se poate aplica la Google, având în vedere ponderea companiei pe piața germană.

„Deținând peste 80% din cota de piață, Google ocupă o poziție dominantă pe piața serviciilor generale de căutare din Germania și este principalul furnizor de publicitate pentru căutări”, indică autoritatea.

În plus, „Google are o influență considerabilă asupra accesului altor companii la utilizatorii săi și clienții săi de publicitate”, în special prin „YouTube, Android, Play Store”.

Prin urmare, compania poate „stabili reguli și condiții pentru alte companii de pe piețe”, a spus autoritatea. Prin această lege, Germania este un pionier în lupta împotriva practicilor anticoncurențiale ale giganților digitali din Europa.

Rămâne de văzut dacă acest cadru poate promova apariția altor motoare de căutare în Germania

author avatar
Tudor Borcea