Holdingul Gazprom-Media, controlat de gigantul producător al gazelor, va lansa o aplicație după modelul Tik Tok, a declarat directorul grupului, Alexandr Jarov, într-un interviu pentru cotidianul Kommersant.
Gazprom-Media va lansa acest serviciu prin intemediul unei aplicaţii denumită ‘Ya Molodets’ (‘Sunt super’) pe care a achiziţionat-o recent. Aplicația a fost dezvoltată cu sprijinul fundaţiei Innopraktika, condusă de Katerina Tikhonova care, potrivit mai multor mijloace media şi Guvernului american, este fiica preşedintelui Vladimir Putin. Liderul de la Kremlin adoptă o discreţie absolută când vine vorba de cele două fiice ale sale şi nu a fost văzut niciodată în public cu ele. Gazprom-Media va utiliza „software-ul acestui proiect pentru a accelera crearea unui nou serviciu video destinat bloggerilor ruşi” şi care ar urma să fie lansat în maximum doi ani, a precizat Jarov. Această aplicaţie va permite partajarea de fişiere video, aşa cum este cazul cu Tik Tok, reţeaua socială chineză preferată de adolescenţi. În luna martie, Aleksandr Jarov a prelua frâiele holdingului Gazprom-Media( 38 canale TV, 10 posturi de radio, un operator de televiziune prin satelit, mai multe edituri şi siteuri de Internet)după ce anterior a fost preşedinte al Roskomnadzor, autoritatea rusă de reglementare în domeniul telecomunicaţiilor. La începutul acestei luni, Aleksandr Jarov a declarat că Gazprom-Media va lansa în 2021-2022 două siteuri similare cu YouTube, dintre care unul pentru fişierele video lungi, pe baza siteului Rutube, care aparţine grupului rus. Jarov a explicat că grupul pe care îl conduce lucrează de aproximativ un an la modernizarea platformei Rutube în ideea de a o face comparabilă cu YouTube, în termeni de instrumente. În ultimi ani, YouTube a devenit platforma preferată de numeroşi tineri din Rusia pentru a se informa. Fişierele video postate de jurnalistul Yury Dud şi de opozantul Alexei Navalnîi au înregistrat până acum zeci de milioane de vizualizări.