AcasăȘTIRI EXTERNEGaură în visteria Kremlinului. Cum ar funcționa un plafon de preț al...

Gaură în visteria Kremlinului. Cum ar funcționa un plafon de preț al petrolului rusesc

Liderii G7 studiază încă din această primăvară o limită a prețului petrolului rusesc ca o modalitate de a reduce veniturile Moscovei din combustibili fosili fără a provoca o creștere a piețelor petroliere globale.

Miniștrii de finanțe din Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie și SUA tocmai au dat undă verde unui astfel de sistem, declarând că „se va baza pe sancțiunile existente și va amplifica raza de acțiune a acestora”.

Cu toate acestea, oficialii subliniază că mai sunt încă multe de făcut înainte ca plafonul de preț să poată fi promulgat, rămânând totuși întrebări-cheie nerezolvate, inclusiv nivelul plafonului.

Succesul propunerilor va depinde de disponibilitatea marilor importatori de petrol rusesc, printre care India și China, de a se alătura schemei. Până în prezent, niciuna dintre aceste țări nu și-a manifestat disponibilitatea de a participa.

Rusia a avertizat că va lua măsuri de retorsiune împotriva oricărei țări care va participa, prin reținerea livrărilor de petrol.

Ce a convenit G7?

Țările G7 au convenit să finalizeze o „interzicere completă a serviciilor” care permit transportul maritim de țiței și produse petroliere rusești. Aceste servicii – care includ asigurările de transport maritim – vor fi permise numai dacă produsele sunt achiziționate la un preț – sau sub un preț care va fi stabilit de o „coaliție largă de țări”. Conceptul a fost susținut cu tărie de secretarul american al Trezoreriei, Janet Yellen.

Ideea plafonării prețurilor este de a permite petrolului rusesc să ajungă pe piețele care nu au impus interdicții de import – în special în cele cu venituri mici și mijlocii – limitând presiunea în creștere asupra prețurilor globale ale petrolului și, în același timp, limitând capacitatea Moscovei de a-și finanța războiul împotriva Ucrainei.

Importatorii care doresc o acoperire de asigurare din partea G7 sau a UE și servicii de transport maritim care să permită transportul petrolului rusesc ar trebui să respecte plafonul de preț.

Un oficial de rang înalt din cadrul Trezoreriei SUA a declarat pentru Financial Times că schema ar implica stabilirea unui plafon de preț pentru țiței și a altor două plafoane de preț pentru produsele rafinate.

Cum afectează regimul de sancțiuni existent?

Mecanismul de plafonare nu ar înlocui embargourile existente ale țărilor G7 asupra petrolului rusesc, ci ar fi pus în aplicare în același timp, intrând în vigoare la 5 decembrie pentru țiței și la 5 februarie pentru produsele rafinate.

Un oficial de rang înalt al Trezoreriei SUA a declarat că Biroul de control al activelor străine va emite îndrumări cu privire la modul în care plafonarea prețurilor va fi pusă în aplicare în SUA – deși prețul specific nu va fi dezvăluit decât mai aproape de data intrării în vigoare.

Punerea în aplicare a UE va necesita ca statele membre să fie de acord în unanimitate cu modificarea celui de-al șaselea pachet de sancțiuni care a detaliat embargoul impus de bloc asupra țițeiului rusesc, inclusiv prin ajustarea interdicției privind serviciile de asigurare. Acest pachet de sancțiuni a fost încheiat în luna mai, după negocieri laborioase.

Care sunt riscurile?

Rusia ar putea decide să exporte mai puțin petrol. Moscova a fost acuzată de Occident că a „înarmat” aprovizionarea cu gaze prin reducerea fluxurilor către Europa.

În timp ce volumele de export de gaze au scăzut, veniturile Rusiei au crescut, deoarece prețurile la gaze au săltat vertiginos.

Este posibil ca Rusia să recurgă la aceeași strategie pe piața petrolului și să reducă oferta, determinând în același timp creșterea prețurilor globale.

 

Este posibil ca Rusia să recurgă la aceeași strategie pe piața petrolului și să reducă oferta, determinând în același timp creșterea prețurilor globale.

Exporturile rusești ar putea, de asemenea, să scadă dacă nu vor găsi suficiente petroliere dispuse să opereze fără asigurări occidentale. Țările din G7 sunt responsabile pentru 90% din toate asigurările de transport maritim la nivel mondial, iar Rusia exportă aproape 8 milioane de barili pe zi de țiței și produse rafinate, ceea ce necesită un număr mare de tankere.

author avatar
Andrei Coman
458 afisari

7 COMENTARII

  1. Va salut ! Rusia isi va reveni si o sa faca pace. Trebuue salvat ce mai e de salvat. Nu te poti luota cu 40 de state ca in 1920, sunt alte timpuri….. Slava Romaniei ! Slava Rusiei ! Slava Ucrainei ! ( cu exceptia Romaniei, este ordine alfabetica la slava ….) Zi perfecta tuturor !

    • Casa arde si baba europeana se piaptana si viseaza visuri de fat frumos. Numai ca baba dochia asteapta dupa colt. Frumos.

  2. Stii cat ii dor in pu la pe arabi ca vor g7 sa plafoneze pretul? Se pisa pe ei, ba măscărici de doi lei, pe globul asta sancțiuni pune Europa, America si Canada, aproximativ un miliard de oamenii, restul de 7 miliarde se ca ca pe voi. Ăștia un miliard v a plăti din Decembrie totul triplu fata de ce se plătește azi. De ce? Ca niste minți bolnave vor bogățiile naturale ale Rusiei si Ucrainei

  3. Petrolul o sa Sara spre 200.. imbecililor

  4. Arabii,china ,Rusia si India se pisa pe poponarii UE si Diavolul drogat care vrea sa controleze omenirea Victorie pentru BRIKS

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger