AcasăȘTIRI EXTERNEFinanțe, sănătate, lanțuri de aprovizionare: UE începe sezonul deciziilor politice

Finanțe, sănătate, lanțuri de aprovizionare: UE începe sezonul deciziilor politice

Factorii politici din Uniunea Europeană  se vor grăbi să bifeze o grămadă de decizii  pe listele lor de sarcini.

De la reformele bancare la lanțurile de aprovizionare, sănătate și partajarea datelor, alimente și poluare – este un sezon aglomerat la Bruxelles.

Reformele bancare

UE  intenționează să pună în aplicare reformele finale de capital Basel III pentru bănci și să revizuiască cadrul de capital Solvabilitate II pentru asigurători, luând măsuri cu privire la aspectele majore ale legislației privind serviciile financiare.

Executivul UE va trebui să îndeplinească angajamentele internaționale pentru a aplica reformele cu fidelitate, evitând în același timp o reștere mare de capital  pentru creditorii blocului. O creștere ar putea avea un efect negativ negativ asupra redresării economice post-pandemice. Potrivit Politico, Comisia Europeană își va face public planurile pe 5 octombrie.

O nouă Uniune a  Sănătății

Propunerile Comisiei  Europene din 2020 pentru o „Uniune Europeană a Sănătății” nu au găsit ecou în rândul țărilor membre. Dar pe 14 septembrie, politicienii de la Bruxelles vor propune o idee ambițioasă: o nouă Agenție de Pregătire și Răspuns la Urgențe în Sănătate – HERA, care să fie modelată după echivalentul american-BARDA.

Executivul european trebuie să obțină capital până la sfârșitul anului pentru a investi în cercetări medicale promițătoare în sectorul de urgență.

De aemenea,Comisia le-a cerut autorităților de reglementare, reprezentanților industriei și ONG-urilor să se gândească la cum să facă aprovizionarea cu medicamente din Europa mai fiabilă, culminând cu o întâlnire crucială planificată la jumătatea lunii septembrie pentru a discuta concluziile.

Partajarea datelor, un subiect delicat

Comisia Europeană elaborează legislația cu privire la o inițiativă mult așteptată pentru a facilita schimbul de date despre sănătate, fie că este vorba de cercetare sau de beneficii directe pentru pacienți, inclusiv servicii digitale de sănătate.

Dar este un subiect delicat, criticii au deja temeri cu privire la posibile încălcări ale vieții private.

Ideea că datele privind sănătatea ar putea fi vândute celui mai mare ofertant și utilizate de companiile private stă la baza multor îngrijorări cu privire la accesul mai larg la aceste informații valoroase.

Comisia va trebui să creeze o structură care să echilibreze regulile pentru o partajare mai ușoară, cu garanții că pacienții păstrează controlul.

Aprovizionarea

Bruxellesul se pregătește să propună o lege care să supravegheze lanțurile globale de aprovizionare ale companiilor din UE și să le oblige să ia în considerare durabilitatea în deciziile de afaceri. Va fi o luptă cu lobby-ul de afaceri.

Propunerea este prevăzută(provizoriu) pentru octombrie, dar o evaluare inițială a impactului legii a primit un semnal roșu de la oficialii Comisiei, ceea ce înseamnă că nu a fost încă prezentată din nou pentru control intern.

Între timp, Olanda, Austria și Belgia continuă legislația națională și se luptă să influențeze directiva UE de acasă.

Protecția pentru alimente

Comisia a promishttps://www.politico.eu/?p=1528790 că până la sfârșitul anului 2021 va găsi modalități de a-și consolida sistemul de protejare a denumirilor de alimente și băuturi prin așa numitele indicații geografice.

UE presează partenerii comerciali să recunoască aceste denumiri alimentare atunci când negociază noi acorduri, ceea ce înseamnă că producătorii din afara blocului nu pot utiliza acești termeni – iar obiectivul Bruxelles-ului este de a face aceste protecții și mai solide pentru a descuraja falsurile și a preveni frauda, ​​în special pe internet.

Emisiile auto

Este vorba de  propunerile de interzicere a vânzării de mașini pe benzină sau diesel începând cu 2035. În plus, Comisia Europeană se pregătește(posibil în noiembrie) să elaboreze standarde de emisii Euro 7 pentru a aborda alți poluanți precum oxidul de azot.

Cele două acte legislative întâmpină o opoziție puternică din partea producătorilor auto, care își fac griji că sfârșitul motorului cu combustie internă va însemna milioane de locuri de muncă pierdute și profituri mai mici.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
323 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger