AcasăȘTIRI EXTERNEFiat își transformă legendara pistă de pe acoperișul fabricii în cea mai...

Fiat își transformă legendara pistă de pe acoperișul fabricii în cea mai mare grădină suspendată din Europa

Fiat își transformă legendara pistă de pe acoperișul fabricii în cea mai mare grădină suspendată din Europa

Producătorul italian Fiat, care face parte din grupul Stellantis, și-a transformat faimoasa pistă de testare de pe acoperișul fostei sale fabrici Lingotto din Torino într-o imensă grădină suspendată, un simbol pentru o marcă de automobil hotărâtă să ia virajul electric.

„Acum o sută de ani, acest loc era un focar de poluare, cu o pistă de testare secretă și inaccesibilă”, care a devenit acum „cea mai mare grădină pe acoperiș din Europa, deschisă tuturor”, a declarat miercuri, 22 septembrie, seara, în timpul inaugurării, directorul general al mărcii, Olivier François.

CEO Fiat nu a pierdut ocazia să se exprime corect politic. „Secretă”? Ce-ar fi trebuit să facă Fiat când această pistă funcționa la foc continuu? Să invite concurența la teste?

„Inaccesibilă”? Trebuiau chemați toți oamenii din Torino să se plimbe pe pistă în timp ce Fiat își testa mașinile?

40.000 de plante, vehicule electrice, biciclete

Peste 40.000 de plante acoperă acum acoperișul fabricii istorice, construită între 1916 și 1922, care a încetat producția în 1982, cedând loc uzinei din Mirafiori, cealaltă mare fabrică a Fiat din Torino. Grădina se întinde pe o suprafață de 2,7 hectare,  mărimea a trei terenuri de fotbal.

Pista de altădată, unde mașinile Fiat erau testate imediat după ce ieșeau de pe liniile de asamblare, va fi acum rezervată exclusiv vehiculelor electrice, precum și bicicletelor și scuterelor, scrie France 24.

Pentru a concura cu Volkswagen, Renault sau Volvo, care au prezentat foi de parcurs electrice ambițioase la începutul acestui an, Stellantis și-a anunțat în iulie intenția de a investi 30 de miliarde de euro în electrificarea gamelor sale până în 2025, și în software.

La orizontul anului 2030, cu o gamă „cu versiuni aproape 100% electrice”, al șaselea cel mai mare producător din lume intenționează să vândă peste 70% din mașinile cu emisii reduse (electrice sau hibride) din Europa.

Fiat va deveni 100% electric

Fiat va deveni treptat 100% electric „imediat ce prețul mașinilor electrice se apropie de cel al termicelor”, adică între 2025 și 2030, potrivit lui Olivier François.

Noul Fiat 500 electric a avut deja succes, însumând vânzări de peste 40.000 de unități în Europa, din care 74% în afara Italiei, de la lansarea sa, în octombrie 2020.

În total, Fiat a „vândut un milion de vehicule de la începutul anului 2021”, în creștere cu 36%, devenind astfel „marca principală a grupului Stellantis”, a anunțat Olivier François, spunând că este „optimist” pentru viitor „după zece ani extrem de dificili ”.

„Scopul meu este să consolidez această tendință pentru restul anului, în ciuda deficitului de semiconductori” și „să menținem cota de piață de 5% din Europa”, a explicat el.

„Din 2023, Fiat va dezvălui cel puțin un nou model pe an, fiecare disponibil într-o versiune complet electrică”, a promis el.

Fiat a inaugurat, de asemenea, Casa 500, un nou muzeu instalat pe acoperișul fabricii Lingotto dedicat modelului iconic al mărcii, retrăind istoria celebrei mașini italiene mici cu forme rotunjite.

 

 

author avatar
Tudor Borcea