AcasăȘTIRI EXTERNEFacebook lansează clona TikTok-ului. Produsul a atras atenția multor celebrități

Facebook lansează clona TikTok-ului. Produsul a atras atenția multor celebrități

Facebook lansează Reels, noua funcție de la Instagram, asemănătoare cu aplicația Tik Tok.

Facebook și-a lansat miercuri, în SUA și în alte peste 50 de țări, propria versiune a rivalului de social media TikTok. Este vorba despre un nou serviciu video de scurtă durată, denumit Reels, care este, de fapt, o funcție în aplicația Instagram.

Produsul a fost utilizat imediat de mai multe celebrități, în urma unei campanii Facebook de a atrage talente creative înainte de lansare: actrița Jessica Alba a postat un video cu familia ei, promovând maștile companiei sale Honest Company, în timp ce comedianta Mindy Kaling a prezentat activități fizice în perioada de carantină.

Debutul funcției Reels vine la câteva zile după ce Microsoft a spus că a fost în discuții pentru a achiziționa operațiunile americane ale TikTok de la ByteDance din China. ByteDance a fost de acord să cesioneze părți din TikTok, au spus surse, sub presiunea Casei Albe, care a amenințat cu interzicerea acesteia și a altor aplicații deținute din China din motive de securitate a datelor.

În mod similar cu TikTok, utilizatorii Reels pot înregistra videoclipuri scurte pe dispozitive mobile, apoi pot adăuga efecte speciale și coloane sonore .

Este o altă copie?

Reels a fost testat pentru prima dată în Brazilia în 2018 și mai târziu în Franța, Germania și India, care a fost cea mai mare piață a TikTok până când guvernul indian a interzis-o luna trecută în urma unei adversități cu China. De asemenea, Facebook a încercat o aplicație de sine stătătoare, numită Lasso, care nu a avut succes, în cele din urmă.

Aceste similitudini l-au făcut pe directorul general al TikTok, Kevin Mayer, să afirme că Reels este „o copie” care ar putea afecta baza enormă de utilizatori ai Instagram, dupa ce „o altă copie, Lasso, a eșuat rapid”.

Facebook a fost supusă unor acuzații similare într-o audiere care a avut loc la Congresul SUA săptămâna trecută, parlamentarii sugerând că Facebook a copiat rivali precum Snapchat din motive de concurență.

Vishal Shah, vicepreședintele Instagram, a recunoscut asemănările într-o convorbire video de marți cu reporterii și a spus că „inspirația pentru produse vine de pretutindeni”.

 

 

author avatar
Nicoleta-Mirela Pirvu