Într-un interviu acordat televiziunii egiptene Sada El-Balad, Osama Rabie, preşedintele Autorităţii Canalului Suez (SCA), a apreciat că pierderile şi pagubele provocate de blocarea navei port-container Ever Given ar putea ajunge la un miliard de dolari sau chiar mai mult.
„Va fi calculat nivelul pierderilor şi al pagubelor, precum şi consumul dragelor. Estimările se ridică la un miliard de dolari, este dreptul ţării noastre. Nava va rămâne în zona Marilor Lacuri până când se va finaliza investigaţia”, a afirmat șeful SCA. El a precizat că anchetatorii pun întrebări echipajului pentru a afla cum s-a produs incidentul. Ever Given a fost reflotată luni după ce a blocat Canalul Suez aproape o săptămână, o rută maritimă vitală comerțului global. Autoritățile intenționează să dubleze treficul prin canal pentru a elimina o întârziere a peste 400 de nave, dar experții au avertizat că întreruperile comerțului mondial ar putea dura luni de zile.
Gigantul britanic al asigurărilor Lloyd’s of London se aşteaptă la „pierderi masive” în urma incidentului, posibil la nivelul de 100 de milioane de dolari. Proprietarul japonez al Ever Given a declarat că nu a primit reclamaţii şi nu a fost chemat în judecată pentru blocajul navei. La bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ”light sweet crude” a scăzut miercuri cu 1,39 dolari, la 59,16 dolari, în urma normalizării traficului naval prin Canalul Suez, care asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa, cu un tranzit de 12% al mărfurilor globale.