AcasăȘTIRI EXTERNEEuropa s-a jucat cu focul. Penurie cruntă de bombardiere de apă

Europa s-a jucat cu focul. Penurie cruntă de bombardiere de apă

Uniunea Europeană vrea să acționeze în fața penuriei de bombardiere de apă, pe fondul incendiilor din ce în ce mai frecvente pe continent. Având în vedere flotele îmbătrânite de astfel de avioane, numărul insuficient și distribuția inegală în Europa, lupta cu focul devine din ce în ce mai dificilă

Avioanele de culoare galben canar zboară de câteva zile pe cerul afumat de incendiile care au loc în Europa. Acestea au aruncat tone de apă – până la 6.000 de litri în 12 secunde – pentru a stinge incendiile care au devastat Franța, Spania, Portugalia și Grecia. Dar aceste avioane-pompier, inclusiv faimoasele Canadair, sunt din ce în ce mai rare.

Unele țări s-au jucat cu focul

Prea puține țări din Uniunea Europeană le au în flotele lor naționale, deși încălzirea globală și incendiile anuale sugerează că acestea vor fi din ce în ce mai necesare. Franța, potrivit ministrului de Interne Gérald Darmanin, dispune de 21 de bombardiere de apă, dintre care 12 Canadair. Croația are 12 aeronave proprii.

Majoritatea celorlalte state membre ale UE închiriază aeronavele unor companii private pentru a-și completa flotele. Compania britanică Babcock, de exemplu, operează peste 100 de avioane de stingere a incendiilor pentru guvernul italian, care deține 19 avioane proprii de bombardament cu apă. Madridul utilizează 57 de aeronave de la Babcock, care operează și în Portugalia. Grecia închiriază două treimi din cele 93 de aeronave de la compania americană Erickson.

Unele state pur și simplu nu le au, cum ar fi Germania sau Belgia. Care este rostul achiziționării unor astfel de aeronave, care costă zeci de milioane de euro fiecare, dacă o țară nu s-a confruntat de-a lungul timpului cu incendii? Iată ce credea Suedia înainte de incendiile din 2018 care i-au afectat teritoriul. De atunci, guvernul a decis să închirieze două avioane de stingere a incendiilor de la compania suedeză Saab până în 2023, scrie Ouest-France.

O flotă îmbătrânită

Pe lângă problema distribuției inegale a avioanelor Canadair, există și problema echipamentului îmbătrânit. În Franța, în special, vârsta medie a bombardierelor de apă este de peste 20 de ani. Prin urmare, aeronavele au nevoie de mai multă întreținere și reparații și sunt oprite la sol în timpul acestor perioade de întreținere.

Vineri, 15 iulie, de exemplu, doar opt din cele 12 Canadair erau disponibile, celelalte patru fiind în mâinile mecanicilor. Franța a trebuit să ceară ajutor. Grecia și Italia au împrumutat patru Canadair în cadrul unei cooperări europene, numită RescEU. Din 2019, acest mecanism permite țărilor membre să pună în comun o rezervă de bombardiere de apă.

Această flotă europeană, formată în 2022 din 12 aeronave și un elicopter – din Croația, Franța, Grecia, Italia, Spania și Suedia – este mobilizată atunci când țările membre nu pot face față. Dar ce se întâmplă dacă și țara care le oferă se confruntă cu incendiile? În mod logic, acesta își recuperează echipamentul pentru a-și salva teritoriul. Sistemul de mutualizare funcționează doar dacă incendiile nu se înmulțesc pe teritoriul european.

Noi achiziții, finanțate parțial de executivul european

Confruntată cu insuficiența flagrantă a numărului de bombardiere de pe teritoriul european în aceste vremuri de urgență climatică, Uniunea Europeană a decis să reacționeze. Și-a exprimat dorința de a cumpăra avioane suplimentare, dorință deja exprimată anul trecut.

Aceste avioane vor fi achiziționate de către țările membre, dar vor fi finanțate parțial de către Comisia Europeană. Unele stateau semnat deja scrisori de intenție pentru a cumpăra 22 de avioane de la producătorul De Havilland Canada, care intenționează să le livreze în jurul anului 2025. Modelul râvnit, DHC-515, o versiune modernizată a vechiului Canadair, a efectuat primul său zbor în iunie. Acest lucru ar trebui să revigoreze flotele actuale.

author avatar
Tudor Borcea
313 afisari

2 COMENTARII

  1. Cum naiba-i încălzire globală când temparatura medie a crescut cu doar 0,6*C?
    În Rumânica de când e valabilă cea mai crescută temperatură din țară? Secetă este în Moldova de când există ea ca regiune geografică astfel numită.
    Și de ce nu face industria europeană astfel de avioane?

Comments are closed.

Nu rata să citești

Ultimele știri