Cauta

„Este un iad aici!” Capitala europeană a zgomotului încearcă să reducă volumul

Pentru a combate efectele negative ale poluării fonice urbane, Parisul implementează senzori automatizați și ia măsuri drastice împotriva celor mai zgomotoase vehicule.

Încă de dimineață, Rue d’Avron este un vacarm: coloane de mașini și șoferi care claxonează isteric, zgomotul dieselurilor autobuzelor, sirenele mașinilor de poliție și, cel mai rău dintre toate, vuietul ascuțit al scuterelor care trec în viteză la fiecare câteva secunde.

„Este un iad aici. Zgomotul este insuportabil”, spune Dominique Léchenet, un rezident de 55 de ani, citat de Bloomberg. Plângerile celor care locuiesc pe Rue d’Avron – considerată una dintre cele mai zgomotoase străzi din unul dintre cele mai zgomotoase orașe din Europa – au avut efect.

În februarie, autoritățile municipale au instalat un dispozitiv cunoscut sub numele de radar de sunet – primul din Paris – pe un stâlp de iluminat de-a lungul arterei din arondismentul 20 din estul orașului, pentru a detecta vehiculele cele mai zgomotoase. La scurt timp,  un al doilea a fost adăugat în arondismentul 17 din nord-vest.

Așa-numitele dispozitive „meduză”, denumite astfel datorită asemănării lor cu o meduză, au fost dezvoltate de organizația non-profit Bruitparif pentru a identifica șoferii și motocicliștii care încalcă reglementările orașului în materie de zgomot.

Dotați cu camere multidirecționale și o baterie de opt microfoane suspendate, senzorii pot identifica sursele de zgomot extrem și pot fotografia plăcuțele de înmatriculare ale contravenienților. În 2023, municipalitatea va începe să amendeze șoferii cu 135 de euro dacă vehiculele lor încalcă nivelurile de zgomot stabilite.

Datele Agenției Europene de Mediu arată că Parisul este unul dintre cele mai zgomotoase orașe din Europa, cu peste 5,5 milioane de locuitori  expuși la zgomotul provocat de traficul rutier la 55 de decibeli sau mai mult – ceea ce Organizația Mondială a Sănătății definește ca fiind pragul pentru tulburări cardiovasculare și hipertensiune arterială – în comparație cu 2,6 milioane de locuitori din Londra și 1,7 milioane din Roma.

Dan Lert, viceprimarul Parisului, intenționează să pună în aplicare al doilea plan de atenuare a volumului zgomotului din oraș, vizând atât „zgomotul de mediu” cauzat de transport și industrie, cât și „zgomotul de cartier” legat de activitățile sociale.

În conformitate cu Directiva UE din 2022 privind zgomotul ambiental, orașele cu peste 100 000 de locuitori trebuie să publice o hartă a poluării fonice la fiecare cinci ani.

Ultimele stiri

  • Să zicem NU TVA-ului! 
  • Salarii mici în România: condamnarea tinerilor la umilință pe viață
  • Conferința Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog” prezintă date alarmante despre consumul de droguri în rândul elevilor
  • Pană masivă de curent în Cehia: Praga și alte regiuni, afectate. „O situație excepțională”
  • Când va afla Georgescu dacă scapă de controlul judiciar: „Sunt bucuros că dosarul meu a ajuns în instanță”/Așteptat de susținători în fața Judecătoriei- VIDEO
  • Explozie uriașă la o benzinărie din Roma: cel puțin 20 de răniți – VIDEO
  • Coldea, „șeful cel mare”: Ies la iveală detalii-bombă din rechizitoriul DNA, despre rolul-cheie al fostului numărului 2 din SRI
  • Calcul estimativ. Câți bani pierde un român cu salariu de 4.000 de lei, lună de lună, din cauza scumpirilor
  • Angajații de la casele de pensii au început protestele. „Sporul de condiții vătămătoare nu reprezintă un privilegiu”
  • Probleme în Gara de Nord din Capitală. Panourile de informare și camerele de luat vederi nu mai funcționează
  • Exit mobile version