Cauta

Epuizare și amenințări: vremuri grele pentru angajații din sectorul serviciilor

Epuizare și amenințări: vremuri grele pentru angajații din sectorul serviciilor - Ziarul National

La începutul pandemiei au fost lăudați pentru rolul lor de lucrători „esențiali” în prima linie a industriei serviciilor. Acum se confruntă cu epuizarea, ore lungi de muncă, clienți irascibili și amenințări.

În restaurante și magazine, acești angajați au ajuns să fie disprețuiți, considerați astăzi drept niște „aplicatori” ai normelor de siguranță sanitară. De asemenea, cercetările arată că epuizarea este un factor cheie al fluctuației personalului.

Într-un sondaj recent în Marea Britanie, 91% dintre maganerii din sectorul ospitalității au declarat că au observat o creștere a problemelor de sănătate mintală în rândul angajaților. 80% dintre ei susțin că au suferit abuzuri verbale, iar 60% au precizat că au fost amenințați de clienți.

Jennifer Moss, autoarea cărții The Burnout Epidemic, spune că acest lucru este probabil rezultatul a 20 de luni de stare de criză, în care lucrătorii sunt stresați și, atunci când interacționează cu publicul, sunt întâmpinați cu niveluri ridicate de stres în schimb.

Situație similară în SUA: angajații ospitalității și-au părăsit locurile de muncă în masă de când au început blocările Covid, ducând la cea mai mare penurie de personal de la Marea Depresie economică.

Ca o consecință, multe companii au încercat să crească salariile pentru a-i atrage înapoi. Dar nu sunt interesați.

Potrivit unui raport Joblist, citat de  BBC, lucrătorii părăsesc industria ospitalității în căutarea unui mediu de lucru diferit (52%), salariu mai mare (45%), beneficii mai bune (29%) și o mai mare flexibilitate a programului (19%).

În plus, mulți dintre ei spun că nicio creștere salarială sau stimulente nu i-ar face să se întoarcă la vechiul loc de muncă în restaurant, bar sau hotel.

“Pandemia a avut un rol covârșitor în schimbarea regulilor pe piața muncii”, explică Moss. “Asistăm în prezent la un veritabil exod din sectorul serviciilor. Dacă vor să-și păstreze angajații, companiile trebuie să le asigure salarii bune, încredere și siguranță socială”.

Ultimele stiri

  • S-a aflat! Vlad Filat, fostul premier al Republicii Moldova, dat în urmărire internațională de Interpol
  • Complexul Energetic Oltenia, vizat de un atac cibernetic de tip ransomware. Activitatea companiei, parțial afectată
  •  Patru bărbați au jucat șah pe o saltea gonflabilă, în apa Mării Negre, în a doua zi de Crăciun – VIDEO
  • ANM, noi avertizări COD GALBEN și PORTOCALIU: vânt puternic, ninsori viscolite în mai multe zone – HARTA/Cum va fi vremea în București
  • Știai că mersul pe jos timp de 20 de minute reduce inflamația din corp? – Sportul ca antiinflamator natural
  • Imagini înfiorătoare! Accident grav pe o autostradă din Japonia: un mort și 26 de răniți, peste 50 de vehicule implicate – VIDEO
  • Trump, avertisment pentru Zelenski înainte de întâlnirea de duminică: „Nu are nimic până nu îmi dau acordul”
  • Bătrân suspectat că și-a omorât în bătaie soția, de Crăciun, apoi a chemat o asistentă medicală. Femeia a sunat la Poliție/Bărbatul din Dolj, reținut
  • Sfântul Ștefan, prăznuit pe 27 decembrie. Tradiții și obiceiuri. Preot: „Această zi reprezintă un prilej de reflecție”
  • FOTO. Pompierii din Giurgiu au salvat un cățeluș dintr-un apartament în care izbucnise un incendiu. „Toto este acum în siguranță”
  • Exit mobile version