AcasăȘTIRI EXTERNEEpuizare și amenințări: vremuri grele pentru angajații din sectorul serviciilor

Epuizare și amenințări: vremuri grele pentru angajații din sectorul serviciilor

La începutul pandemiei au fost lăudați pentru rolul lor de lucrători „esențiali” în prima linie a industriei serviciilor. Acum se confruntă cu epuizarea, ore lungi de muncă, clienți irascibili și amenințări.

În restaurante și magazine, acești angajați au ajuns să fie disprețuiți, considerați astăzi drept niște „aplicatori” ai normelor de siguranță sanitară. De asemenea, cercetările arată că epuizarea este un factor cheie al fluctuației personalului.

Într-un sondaj recent în Marea Britanie, 91% dintre maganerii din sectorul ospitalității au declarat că au observat o creștere a problemelor de sănătate mintală în rândul angajaților. 80% dintre ei susțin că au suferit abuzuri verbale, iar 60% au precizat că au fost amenințați de clienți.

Jennifer Moss, autoarea cărții The Burnout Epidemic, spune că acest lucru este probabil rezultatul a 20 de luni de stare de criză, în care lucrătorii sunt stresați și, atunci când interacționează cu publicul, sunt întâmpinați cu niveluri ridicate de stres în schimb.

Situație similară în SUA: angajații ospitalității și-au părăsit locurile de muncă în masă de când au început blocările Covid, ducând la cea mai mare penurie de personal de la Marea Depresie economică.

Ca o consecință, multe companii au încercat să crească salariile pentru a-i atrage înapoi. Dar nu sunt interesați.

Potrivit unui raport Joblist, citat de  BBC, lucrătorii părăsesc industria ospitalității în căutarea unui mediu de lucru diferit (52%), salariu mai mare (45%), beneficii mai bune (29%) și o mai mare flexibilitate a programului (19%).

În plus, mulți dintre ei spun că nicio creștere salarială sau stimulente nu i-ar face să se întoarcă la vechiul loc de muncă în restaurant, bar sau hotel.

“Pandemia a avut un rol covârșitor în schimbarea regulilor pe piața muncii”, explică Moss. “Asistăm în prezent la un veritabil exod din sectorul serviciilor. Dacă vor să-și păstreze angajații, companiile trebuie să le asigure salarii bune, încredere și siguranță socială”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor