AcasăȘTIRI EXTERNEElveția dă ora exactă în plină criză. Exporturile de ceasuri rup piețele...

Elveția dă ora exactă în plină criză. Exporturile de ceasuri rup piețele Occidentului și Chinei

Exporturile de ceasuri elvețiene au crescut cu 11,9% în prima jumătate a anului, ajungând la 11,9 miliarde de franci elvețieni (11,9 miliarde de euro), a anunțat marți federația orologieră, efectul politicii de zero-Covid-19 în China atenuându-se în cursul lunii iunie.

Exporturile de ceasuri din Elveția au încheiat semestrul pe un trend ascendent, crescând cu 8,1% în iunie, la 2,1 miliarde de franci, datorită redresării din Europa și cererii puternice din Statele Unite și țările din Golf, potrivit statisticilor federației orologiere.

China, piață strategică de produse de lux

În luna iunie, acestea au crescut cu 17,5% către SUA, cu 28,7% către Marea Britanie și cu 28% către Franța. De asemenea, exporturile de ceasuri elvețiene au crescut cu 36,4% în Emiratele Arabe Unite, cu 18% în Arabia Saudită și cu 22,2% în Qatar.

În China, declinul acestora a fost limitat la 6,4% în ultima lună, după o scădere de 57,8% în aprilie și de 65,2% în mai. „Piața chineză a beneficiat de relaxarea treptată a măsurilor anti-Covid-19, după două luni de închidere parțială”, a notat federația orologieră într-un comunicat de presă, scrie France 24.

Până în iunie 2021, exporturile de ceasuri către China, o piață strategică pentru produsele de lux, au crescut cu 93,7%. În 2020, China a fost singura piață în creștere pentru exporturile de ceasuri, care s-au prăbușit peste tot în lume odată cu șocul pandemiei.

După o scădere de 21,8% în 2020, exporturile de ceasuri elvețiene și-au revenit cu 31,2% în 2021, datorită redresării care a început în Statele Unite înainte de a se extinde în special în statele din Golf. Mai recent, redresarea a început în Europa, odată cu revenirea turiștilor care vin să cumpere produse de lux.

Dar izolările din China, în special din Shanghai, au generat îngrijorări pentru acest sector. Săptămâna trecută, Swatch Group, proprietarul mărcilor Omega, Longines și Tissot, a raportat o pierdere de 400 de milioane de franci în China în prima jumătate a anului. Cu toate acestea, impactul s-a dovedit a fi mai puțin grav decât se temea.

Gigantul produselor de lux Richemont și-a văzut vânzările trimestriale scăzând cu 37% în China, dar a compensat acest declin prin cererea puternică pe continentul american și în Europa.

author avatar
Tudor Borcea
326 afisari
Zenville

Ultimele știri

Nicușor Dan recunoaște că e incapabil să rezolve problemele din Capitală. Traficul și apa caldă, peste alte două mandate

În 2020 Nicușor Dan, candidat la primăria Capitalei, promitea, printr-o serie de mesaje electorale, rezolvarea rapidă a problemei termoficării și a traficului din București....

Burduja depune plângere penală, după ce i-au fost vandalizate panourile electorale: „De cine le este frică nu vor scăpa”

Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, a anunțat că depune plângere penală. Totul, după ce i-au fost vandalizate panourile electorale. „De cine le...
proger