AcasăȘTIRI EXTERNEElon Musk strânge cureaua. Tesla elimină senzorii cu ultrasunete de pe vehicule...

Elon Musk strânge cureaua. Tesla elimină senzorii cu ultrasunete de pe vehicule / Parcarea automată va fi afectată

Elon Musk strânge cureaua. Tesla elimină senzorii cu ultrasunete de pe vehicule / Parcarea automată va fi afectată / Foto: printscreen

Tesla va îndepărta mai mulți senzori de pe vehiculele sale, pe fondul scandalurilor legate de sistemul Autopilot.

Compania Tesla a declarat că va elimina senzorii cu ultrasunete de pe vehiculele sale începând din această lună, în timp ce trece la utilizarea exclusivă a camerelor de luat vederi în funcțiile sale de siguranță și de asistență a șoferului.

Adio parcare automată?

Vehiculele Tesla au în prezent 12 senzori cu ultrasunete pe bara de protecție față și spate, iar senzorii de sunet cu rază scurtă de acțiune sunt utilizați în principal în aplicații de parcare și pentru a detecta obiecte apropiate.

„Le va permite să economisească câțiva dolari. Vreau să spun că aceste lucruri sunt destul de ieftine”, a declarat analistul Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid, referindu-se la senzorii cu ultrasunete. „De asemenea, vor economisi câteva cipuri”. Anul trecut, Tesla a început să renunțe la senzorii radar pe fondul lipsei de cipuri.

Directorul executiv Elon Musk a declarat că Tesla poate atinge autonomia completă doar cu ajutorul camerelor, dar și-a ratat obiectivele de a lansa taxiuri care se conduc singure și care nu necesită șoferi.

Constructorul auto se confruntă cu un control din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, a autorităților juridice și a publicului cu privire la sistemul său Autopilot, în urma unor accidente, scrie U.S. News.

Tesla a declarat că va elimina senzorii cu ultrasunete de pe Model 3 și Model Y la nivel global în următoarele câteva luni, urmate de Model S și Model X în 2023. Tranziția va limita temporar funcțiile de parcare automată, dar nu va afecta ratingurile de siguranță în caz de accident, a precizat Tesla.

„Rămâne de văzut dacă acesta va fi doi pași înainte și unul înapoi sau invers”, a declarat Raj Rajkumar, profesor de inginerie electrică și informatică la Universitatea Carnegie Mellon.

În timp ce firmele de tehnologie și producătorii de automobile autonome folosesc mai mulți senzori, , Tesla se bazează doar pe camere și inteligență artificială pentru a ajuta un vehicul să recunoască mediul înconjurător. „Întrebarea este cât de bine pot vedea camerele în apropierea mașinii, ceea ce uneori poate fi limitat”, a declarat profesorul Philip Koopman de la Universitatea Carnegie Mellon.

Un cercetător Tesla foarte urmărit pe Twitter, cunoscut doar sub numele de „Green”, a scris marți pe Twitter că senzorii cu ultrasunete sunt, de asemenea, utilizați în Autopilot ca o funcție „de siguranță” pentru schimbarea benzii de circulație.

„Impactul asupra siguranței pilotului automat este probabil mic. Acum, impactul asupra siguranței parcării manuale, pe de altă parte, ar putea fi mare”, a spus el, adăugând că senzorii de parcare îi ajută pe șoferi să evite să lovească alte mașini sau obstacole.

author avatar
Tudor Borcea