După o pauză de trei ani, reclamele politice vor reveni pe rețeaua de socializare, în timp ce Elon Musk continuă să caute modalități de a spori veniturile companiei.
Sub conducerea lui Elon Musk, rețeaua de socializare va permite din nou, în sfârșit, reclame politice, după o pauză de trei ani.
Miliardarul în foame de bani
„Credem că publicitatea bazată pe cauze poate facilita dezbaterea publică în jurul unor probleme importante”, dă asigurări compania, precizând că autorizarea reclamelor politice va fi efectivă „în următoarele săptămâni”.
Această decizie intervine într-un moment în care noul proprietar al Twitter, Elon Musk, și-a multiplicat inițiativele controversate de la preluarea companiei în noiembrie anul trecut.
We believe that cause-based advertising can facilitate public conversation around important topics. Today, we're relaxing our ads policy for cause-based ads in the US. We also plan to expand the political advertising we permit in the coming weeks.
— Twitter Safety (@TwitterSafety) January 3, 2023
În timp ce revenirea reclamelor politice este în concordanță cu mantra miliardarului de a cere mai multă libertate de exprimare pe rețeaua sa, decizia va crește în primul rând veniturile companiei.
Între o campanie acerbă de reducere a costurilor și introducerea unui abonament controversat, Twitter încearcă să genereze mai multe venituri.
Creșterea conținutului extremist
Luna trecută, patronul Tesla s-a justificat explicând că se afla la cârma „unui avion care se îndrepta spre sol cu mare viteză, cu motoarele în flăcări și comenzile nefuncționale”.
Reclamele politice erau interzise pe Twitter din 2019. Fostul director executiv Jack Dorsey a declarat la acea vreme că „raza de acțiune a unui mesaj politic trebuie să fie câștigată, nu cumpărată”, scrie BFMTV.
Această linie de conduită este încă înscrisă pe site. „Prezentul regulament interzice publicitatea care conține referiri la conținut politic, inclusiv apeluri la vot, solicitări de sprijin financiar și susținere pentru sau împotriva tipurilor de conținut politic menționate mai sus”, se arată în regulile Twitter.
Cu doi ani înainte de alegerile prezidențiale din SUA, revenirea reclamelor politice ar putea marca un punct de cotitură pentru o rețea care este tot mai criticată pentru creșterea conținutului extremist pe care îl conține.