AcasăȘTIRI EXTERNE„Elon Musk al Balcanilor” dă lovitura. Bugatti, în buzunarul Croației

„Elon Musk al Balcanilor” dă lovitura. Bugatti, în buzunarul Croației

„Elon Musk al Balcanilor” dă lovitura. Bugatti, în buzunarul Croației

Legendara firmă Bugatti, un fabricant centenar de automobile, va trece sub controlul tânărului producător croat de supercars Rimac, însărcinat cu inventarea unui viitor electric pentru legendarul brand de mașini sport, cu sprijinul și experiența Porsche.

Punând capăt mai multor luni de speculații, Rimac și Porsche ( filială a Volkswagen) și-au anunțat, luni, 5 iulie, alianța în cadrul unei societăți mixte, deținută în proporție de 55% de producătorul croat.

Lecția lui Mate Rimac

Compania numită Bugatti-Rimac va avea sediul în Zagreb și va fi condusă de Mate Rimac, în vârstă de 33 de ani, poreclit de presă „Elon Musk din Balcani”. Entitatea, la care Porsche va fi acționar cu 45%, ar trebui să vadă lumina zilei în al patrulea trimestru al anului 2021. Valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită.

Aceasta este o recunoaștere sclipitoare a muncii îndeplinite de antreprenorul croat și de echipa sa, care în doar câțiva ani au devenit unii dintre liderii mondiali în „supercarurile” electrice.

Mate Rimac și-a fondat compania în 2009 și astăzi are peste 1.000 de angajați. Rimac Automibili și-a înființat fabrica în Sveta Nedelja, lângă Zagreb, și pariază pe atragerea producătorilor în Croația, mai degrabă decât pe mutarea producției sale.

În liga întâi

Punând mâna pe producătorul Bugatti, deținut de gigantul Volkswagen, producătorul croat va combina „expertiza puternică a Bugatti (…) cu marea forță a inovației Rimac în domeniul promițător al mobilității electrice”, potrivit unui un comunicat de presă.

Vorbitor fluent de germane, Mate Rimac, care și-a petrecut o parte din tinerețe în Germania, unde părinții săi fugiseră din conflictul care a sfâșiat fosta Iugoslavie, și-a fondat startup-ul „în garajul său” în urmă cu doisprezece ani.

„Dacă mi-ar fi spus cineva despre ce am vorbi astăzi, nu aș fi crezut”, a declarat Rimac, așezat alături de CEO-ul Porsche, Oliver Blume.

Ambiții cu 400 km/h

Dependent de viteză și de bricolaj, Rimac a decis să-și transforme vechiul său BMW, al cărui motor pe benzină cedase, într-o mașină electrică. Instalase piese de schimb cumpărate de pe Internet, apoi altele, inventate și fabricate.

La fel ca Bugatti, Rimac vinde astăzi „supercaruri” sportive capabile să atingă peste 400 km/ h, la prețuri uimitoare. Dar producătorul croat are un avans în inovația electrică. Pe lângă dezvoltarea și construirea propriilor vehicule, Rimac oferă sisteme electrice auto marilor marci din sector.

Mai repede ca în Formula 1

La începutul lunii iunie a prezentat un supercar cu baterie electrică, Rimac Nevera, cu o putere de 1.914 CP, capabil de o viteză maximă de 412 km/ h. Altfel spus, mai rapid decât mașinile de Formula 1.

Mate Rimac nu a precizat când vor fi lansate primele concepte Bugatti alimentate cu baterii, vorbind despre un orizont „pe termen mediu”.

Bugatti Chiron, una dintre cele mai scumpe și mai rapide automobile din lume, și Rimac Nevera vor fi primele două modele produse de viitoarea companie.

Porsche, un „frate mai mare”

În iulie 2018, Porsche a intrat în capitalul producătorului croat cu o participație minoritară de 10%, a crescut la 15% și apoi la 24%, în martie anul trecut.

„Îl văd pe Porsche ca pe un frate mai mare, care ne ajută și ne susține”, a spus Rimac reporterilor, scrie Boursorama.

„Bugatti aduce în joint-venture un brand bogat în tradiție, produse emblematice, o bază fidelă de clienți și o rețea mondială de dealeri”, a declarat Oliver Blume, șeful Porsche care va fi membru al consiliului de supraveghere al noii entități.

Bugatti. Ettore Bugatti

Volkswagen a cumpărat Bugatti în 1998. Marca, fondată în 1909 de producătorul italian Ettore Bugatti, își are încă fabrica istorică situată în Molsheim, Alsacia (estul Franței), fieful producătorului încă de la început.

Noua companie va ajuta la „asigurarea locurilor de muncă” la fabrica din Molsheim, a spus  Blume. Bugatti-Rimac va avea în jur de 430 de angajați, aproximativ 300 la sediul companiei din Zagreb și 130 la sediul alsacian.

 

 

author avatar
Tudor Borcea